Känslohantering gruppterapi

Mer
12 år 10 månader sedan #411358 av MsTibbs
Nån hoppade av så jag tror vi var sju eller nio idag, vi var ett udda tal i alla fall. Man får bara vara frånvarande en gång, missar man två gånger måste man avsluta i gruppen.

Varje möte är från 1315-1545 enligt schema, men vi slutade oftast kanske en halvtimme tidigare, det varierade en hel del. Fikapaus i mitten, psykologen hade med tex saft och mandelkubb en gång. Sträcka på benen lite. Varje möte avslutas med en lång avslappningsövning, ligga på madrass "Löven på strömmen".

Det skall vara tio sessioner i grupp, nu har vi haft nio och gruppen är "avslutad" förutom ett uppföljningsmöte i slutet av september. Vi får betala för terapin, men jag vet inte hur mycket för jag har haft högkostnadskort hela tiden, så jag har sluppit betala. Vi har också haft tre individuella samtal (jag fyra styck fick akuttid) varav sista för mig idag.
Mer
12 år 10 månader sedan #411604 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känslohantering gruppterapi
Hur skiljer sig de individuella samtalen från gruppövningarna?
Mer
12 år 10 månader sedan #411730 av MsTibbs
Oj, svår fråga... tja, i gruppen går vi igenom metoder, lyssnar och följer instruktioner. Individuellt frågar psykologen personligt hur vi upplever övningarna, övriga saker vi funderar på...
Mer
12 år 10 månader sedan #411880 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känslohantering gruppterapi
Vad gillar du bäst gruppövningarna eller de individuella samtalen?
Mer
12 år 10 månader sedan #411901 av MsTibbs
Jag föredrar nog de individuella, där kan jag fråga vad som helst, tex om självskador som inte är lämpligt i grupp.
Mer
12 år 10 månader sedan #412315 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känslohantering gruppterapi
Är det någon i gruppen som stör gruppövningarna genom att vara jobbig?