Hallucinationer; hur verkliga är de?

Mer
12 år 6 månader sedan #437398 av Traxerity
Eller så är det bara ren narcissism. Han tror säkert att vi alla i världen är fel och han själv har mäktig och helt rätt hela tiden och inget han säger är fel enligt han.
Gå ur din grandiosa bana PSR så blir det mer en trevlig miljö.
Mer
12 år 6 månader sedan #437493 av spasy
Hur avgör man att det rör sig om hallucinationer?
De upplevelser jag har som ingen annan tydligen har upplevt
ser jag som verkligt. De har visat sig för mig och ingen annan.

De har även kommuniserat med mig både verbalt och med kroppskontakt,
så jag anser dem verkliga.
Psykiatrin försöker få mig att vackla i min tro.
Säger jag är psykotisk, men icke.

Undersökningar har jag genomgått så det rör sig inte om
någon skada eller annan sjukdom.
Använder inte heller droger eller nyttjar alkohol.

Jag är utvald/extra känslig för kontakt med
andra låt oss kalla dem väsen, både onda och goda.
Gäller att hålla sig på sin kant och inte stöta sig med dem.
Mer
12 år 6 månader sedan #437515 av Traxerity

PSR skrev: Bra att du öser projiceringar över oss. Nu känner vi dig riktigt bra. Bränn av lite fler projiceringar när du ändå är igång. Sen ställer du dig framför en spegel och värderar vad du just skrivit. Verkar ju behövas. LYCKA TILL!!

Jag är inte den grandiosa typen som tänker på mej själv. Så varför ska jag stå framför en spegel. Måste fråga dej varför du aldrig ser några brister i dig själv och bara i oss?
Försök nu inte skylla på ditt lilla trams. Jag vill hellre se ett fullt svar än ditt "projicerings" trams. Eller kan du inte skriva mer än det där. Vi gör projiceringar hit vi gör det dit. Det där låter så gammalt. Så ge mej ett fullt svar som inte har med det tramset att göra.
Mer
12 år 6 månader sedan #437545 av Admin1
spasy,

Om du hör röster, men inte ser någon prata kan det vara en hörselhallucination. Du kan ju kolla upp med din fru om hon hör eller ser samma sak som du gör. Synhallucinationer är inte så vanliga att man har.
Mer
12 år 5 månader sedan #441599 av sisan

majak skrev: Jag funderar lite hur ni klassar hallisar/röster.

Är nyfiken på hur substantiella de är (eller hur jag skall uttrycka mig), och i förlängningen då på vad det är värt att oroa sig för och vad man kan avfärda som ofarligt.

Admin1 » lör 24 sep, 2011 12:20
Det som är värst är psykotiska hallucinationer, som nästan alltid är röster. Psykotiska röster kommer utifrån och man hör dem ofta. Man tror också på vad rösterna säger. Rösterna blir ett problem om man mår dåligt av dem t.ex röster som mobbar en. Farligaste rösterna är de som kommenderar en att göra saker.


Hej majak!
Admin har skrivit en bra beskrivning (se ovan) angående röster.
Ibland behöver det inte vara en röst utan en påtaglig känsla av att någon/något försöker få dig ur mental balans alternativ jävlas med dig.
Dock ska man särskilja på om det är verkliga röst/er man hör men inte kan konfrontera dem pga av ev sanningshalt.=någon/gra talar ,frågar ,komenterar såpass lågt att man blir osäker på sin egen hörsel.
Min erfarenhet av röster är att de skräms,retas och anklagar men det kan även ge snäll feedback.