Mobbing

Mer
11 år 8 månader sedan #512282 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mobbing
Nä, mobbad var jag aldrig, jag brottades med ledaren i klassen för man måste visa att det inte går att köra med en. Dock blev jag alltid vald till antingen målvakt eller back varje gång klassen skulle spela fotboll. Just back och målvakt ville ingen vara så jag undrade varför? Jag träffade en gammal klasskamrat för några år sedan, han bodde i ett område inte långt härifrån, och som ärvt föräldrarnas hus och han gick dit han skulle om han skulle någonstans, han hade också en psykisk sjukdom och jobbade inte. Jag har inte sett honom de senaste åren. Men på min fråga till honom, varför var jag alltid back eller målvakt?'

svaret var lakoniskt, du var inte rädd av dig...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 8 månader sedan #512299 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mobbing
Att erkänna att man blivit mobbad är ett nederlag. Tuffa killar och tjejer erkänner inte det.
Mer
11 år 8 månader sedan #512345 av björk
Svar från björk i ämnet Mobbing
jag var mer av en mes av mig. Sen fick jag själv bekosta typ 15 års lidande. :!: :!:
Mer
11 år 8 månader sedan #512414 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mobbing
En nyhet från i år:

Forskning finner länkar mellan sexuell, fysisk och psykisk misshandel och övergrepp, mobbning och brister i föräldraskap till schizofreni i vuxen ålder.

Barn som upplevt svåra övergrepp får en tredubblad risk att utveckla schizofreni och liknande psykoser i vuxen ålder. Detta är resultatet av en studie på 80 000 personer i England. De barn som utsatts mest fick upp till en 50 gånger förhöjd risk att utveckla schizofreni jämfört med barn som inte utsatts för misshandel och övergrepp.

www.viska.se/index.php/nyheter/4 ... ofrenirisk
Mer
11 år 8 månader sedan #512469 av björk
Svar från björk i ämnet Mobbing
jag fick


Hård Psykisk misshandel i ca 15 år........
Mer
11 år 8 månader sedan #512495 av Ready
Svar från Ready i ämnet Mobbing

Geta skrev: Ready,
Du är kanske för medicinerad för att kunna njuta av livet. Min teori...


Jo, fast det verkar som att jag fått ganska så svår schizofreni så jag mår inte så bra på medicin. Jag är dock psykosfri, alltid något.