Terapiformer

Mer
6 år 7 månader sedan #976749 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Terapiformer

Amandara skrev: Den första jag träffade i psykiatrin var en erfaren räv till psykolog, i den psykodynamisk skolan. Var under isen och sov större delen av dygnet. Hur livlös jag än var så blev jag spritt språngande förälskad - sådär vettigt och jag tror det berodde på maniskt tillstånd. Nu känner jag liknande känslor för Mats som är sjuksköterska. De här känslorna har burit mig genom svåra tider. Var kommer de ifrån ?

Hahahaha! Jag blev också dödsförälskad i min psykolog, hon var allt jag hade när allt rasat ihop.

Jag gick också i psykodynamisk terapi och precis som Geta säger, så räddade det mitt liv. Annars hade jag varit död.

En person här på forumet sade till mig att jag var neurotiker och därför hade haft så stort utbyte av psykoterapi. Personen menade att psykotiker hamnar på gruppboende efter en psykoterapi. H*n måste själv ha haft dålig erfarenhet och inte blivit hjälpt själv.
Mer
6 år 7 månader sedan #976757 av Geta
Svar från Geta i ämnet Terapiformer
Har gått i mångårig psykodynamisk psykoterapi. Klarar allt själv utom fönstertvätt, som jag tar på RUT-avdrag.
Mer
6 år 7 månader sedan #976782 av krokus
Svar från krokus i ämnet Terapiformer
Eventuellt ska jag börja i en rösthörargrupp. Vet inte om det klassas som terapi.
Mer
6 år 7 månader sedan #976786 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Terapiformer
Terapi som jag har idag är öl och Viska! Öl, gör att jag vågar öppna mig mer och ventilera mig lite om mina bekymmer om vanföreställningar, symptom och sånt och Viska gör att jag kan läsa om olika slags tips.
Mer
6 år 7 månader sedan #976821 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Terapiformer

Geta skrev: Har gått i mångårig psykodynamisk psykoterapi. Klarar allt själv utom fönstertvätt, som jag tar på RUT-avdrag.


Även jag har fått mångårig terapi. Bättre perspektiv på livet tack vare den.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
6 år 7 månader sedan #976880 av Geta
Svar från Geta i ämnet Terapiformer
Jag var inte van att ha någon att prata med som lyssnade innan jag gick i terapi. Det var bra att ha ett bollplank. Tankeförmågan kom igång som legat i träda innan.