Tar ni hand om er?

Mer
8 år 4 månader sedan #795668 av kablam
Tar ni hand om er? Vad gör ni för att förbättra er själva eller är ni nöjda som ni är?
Mer
8 år 4 månader sedan #795669 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tar ni hand om er?
Jag tar då inte hand om mig själv. Röker och dricker alldeles för mycket, ett långsamt självmord skulle man kunna säga.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 4 månader sedan #795670 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Tar ni hand om er?
Jag försöker ta hand om mig själv så gott jag kan.
Ska t.ex försöka äta i relation till hur jag rör mig. De dagar jag bara är hemma, så behöver jag knappt äta något alls med andra ord. Det är nog en sund tanke och på det sättet kan jag hålla vikten under kontroll. Det verkar ha fastnat på 95kg och jag vill att det ska gå neråt.

Jag satt faktiskt precis och funderade på detta ämne; Är jag nöjd med mig själv? I det stora hela, ja. Men vikten stör mig rätt mkt... Jag är mig inte lik efter den viktuppgång jag upplevde pga all medicinering.

Jag kan fortsätta skriva om detta, men det skulle då bli en hel uppsats.

Mvh.
Mer
8 år 4 månader sedan #795671 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tar ni hand om er?
Det är en ständig kamp att ta hand om sig själv. Bryr mig mera idag, än när jag var yngre.
Mer
8 år 4 månader sedan #795673 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Tar ni hand om er?
Jag försöker sköta mathållningen så bra jag kan. Jag har varit oförnuftig vegetarian så länge att jag lidit skada, 55+ som jag visserligen är nu.

Det som varit trasslet är att jag åt bl.a för dåligt med protein under många år. Har därför börjat försöka göra just det bättre, men då måste man köpa t.ex vegetarisk färdigmat, och det kostar ju en del.

Nu är jag inte vegan längre utan laktovegetarian, och då är speciellt ost bra att få i sig.

Är ledsen också över trasslet att få kosttillskott så att det räcker.
Mer
8 år 4 månader sedan #795675 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Tar ni hand om er?

kablam skrev: Tar ni hand om er? Vad gör ni för att förbättra er själva eller är ni nöjda som ni är?


Jag har under perioder druckit mycket och även kombinerat alkohol med Stesolid men det är längesedan nu! Jag dricker enbart alkohol nu men mår inte lika bra av alkohol som förr så jag ska sluta dricka iallafall under veckorna och börja motionera mycket mera istället! Den bästa förbättringen för mig är att spela trummor och musiken! När jag sitter bakom trummorna mår jag bäst! Viktigt att man hittar ngn sysselsättning man själv mår bra av och inte bry sig för mycket vad andra säger till en att göra.