Kris med flickvännen

Mer
7 år 10 månader sedan #837261 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Kris med flickvännen
Kevick,

Om hon föraktar dig för att du är känslig och vill få något förklarat för dig. Så låter det inte så bra om du frågar hur hon tänker när hon handlar som hon gör.

Vet hon att du är känslig, så vet hon också hur du drabbas av hennes beteenden, det tar jag nog för givet.

Att åka i väg utan att berätta vad med vem och hur hon tänkt sig vistelsen är en tydlig signal om distans. Det låter inte som ett nära förhållande om man säger så. Jag skulle inte alls vara bekväm med det. Varför ha ett förhållande om man inte kan dela det mesta...? Hade ni pratat om några gemensamma aktiviteter inför midsommar då? Försöker hon aktivera dig, eller avpolletera dig eller skiter i dig. Svårt att avgöra på postorder, det vet du också för du är nära men undrar ändå. Visa ditt nakna jag och säg som det är
Mer
7 år 10 månader sedan #837263 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Kris med flickvännen
Har varit med om nästan exakt samma sak. I mitt förra förhållande. Jag jobbade som reporter på Åland och han var kvar i stan i Sverige.
Han var ledig över sommaren, så jag frågade om han ville komma när skolan var slut för hans del.
- Njaa, blev det dröjande svaret .
Han skulle vara hemma och göra musik.
Sen blev det så att jag blev bjuden på midsommarfest på Åland, och tackade ja eftersom min dåvarande pojkvän var så sval mot mig.
Det slutade med mycket hög promillehalt och en olycklig kväll på många sätt.
Kan nämna att det tog slut knappt ett år senare.
Mer
7 år 10 månader sedan #837424 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Kris med flickvännen
Vatten,

Nej, hon sade vilka hon skulle åka med, visst. Jag visste sedan tidigare att hon skulle iväg på midsommar och vi hade bråkat om det: Att det inte var OK att lämna mig ensam en sådan helg. Hon hade svårt att förstå varför jag skulle bli upprörd över det, det handlade ju bara om tjejer. Nu är hon tillbaka iaf men läget är ju som det är.

Att välja något är ju också att välja bort något annat. Det är ju så det känns: att bli bortvald. Jag har väldigt svårt för detta p g a allt annat som har drabbat mig i den vägen.

Så jag antar att jag får snacka med henne om det här och se om vi kan komma fram till en form av lösning.
Mer
7 år 10 månader sedan #837464 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kris med flickvännen
Det här är en typisk fråga för de här gubbarna. De säger vad de tycker. www.expressen.se/halsoliv/manspa ... na-fragor/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 10 månader sedan #837466 av Miika
Svar från Miika i ämnet Kris med flickvännen
Brukar alltid läsa det. Har en så stor respekt för Leif GW Persson