Kris med flickvännen

Mer
7 år 10 månader sedan #837227 av Kevick
Min flickvän som jag har varit så kär i, verkar nu mer och mer välja bort mig och bara träffa kompisar. Nu över midsommar åkte hon iväg utan mig. Kvällen innan dök hon upp två timmar efter avtalad tid. Jag skulle laga mat åt oss och ringde för att veta när hon skulle komma, men hon svarade inte. Till slut skrev jag ett SMS och förklarade att nu skulle jag äta själv eftersom hon inte hade hört av sig.

Så nu på midsommar stack hon alltså iväg till en stuga i Jämtland och har varit borta i fyra dagar. Nu är det söndag kväll och vad jag vet har hon inte kommit tillbaka. Känns löjligt att ringa och fråga, jag vill inte vara någon kontrollfreak. Men det är klart jag blir ledsen.

Jag funderar på att göra detsamma; bara sticka iväg utan att fråga henne, men det känns inte så kul det heller.

Att välja bort mig känns förbannat sårande. Vad skulle ni göra? Göra slut enligt principen Hellre förekomma än förekommas?
Mer
7 år 10 månader sedan #837228 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kris med flickvännen
Har hon visat sådana tendenser tidigare?
Mer
7 år 10 månader sedan #837232 av mopa
Svar från mopa i ämnet Kris med flickvännen
Förstår att det känns i hjärtat. Varför inte fråga rakt på om hon tröttnat eller varför hon väljer bort dig.
Mer
7 år 10 månader sedan #837237 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Kris med flickvännen
Jag ska göra det. Om hon är hemma nu ikväll förklarar jag för henne att jag vill ha ett snack i morgon. Jag vet inte när hon kommer men jag känner inte för något upprivande nu inför natten.

Och Geta: Det har varit mer förekommande att hon går ut själv och är tveksam till att göra något med mig. Till saken hör att jag har så dåligt med pengar medan hon jobbar och kan unna sig lite av varje. Jag säger att vi kan göra grejer tillsammans som inte kostar en förmögenhet, men det blir aldrig av.

Känns ibland som hon föraktar mig för att jag är en känslig själ och vill få saker förklarade för mig.
Mer
7 år 10 månader sedan #837242 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Kris med flickvännen
no money no honey.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 10 månader sedan #837246 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Kris med flickvännen
Tror tyvärr att du har rätt.