Att skaffa barn

Mer
7 år 9 månader sedan #851249 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att skaffa barn
Har hoppats på att den här filmen kommer till stan. Den handlar om hur det kan
vara att ha en schizofren mamma. Filmen kommer nog att visas på Filmfestivalen
i höst då den är smal.

Mer
7 år 9 månader sedan #851259 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Att skaffa barn
Att säga att man inte skaffar barn p g a dåliga gener är att spotta på sig själv och den egna personen. I am what I am, låt ingen komma och tala om för dig något annat. Vi har gener som kan utvecklas på ett annat sätt än att bli galen. Beroende på den omgivande miljön kan vi kanske bli musiker och kläddesigners, vilka ska ha en hel del galenskap i sitt skapande.

Jag har aldrig skaffat barn av skälet att jag inte har något intresse eller lust att bilda familj. Jag är en ensamvarg som är väldigt känslig för höga skrik, stim och stök. Dessutom är jag inte lekfull tillsammans med barn. Jag låter väl dödstrist men faktum är att jag har varit en riktig rackare och lirare med tusen infall i bakfickan. Men jag fungerar inte tillsammans med barn, så är det bara.
Mer
7 år 9 månader sedan #851269 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att skaffa barn
Jag är för gammal för egna barn, men redan existerande barn är jag en öppen famn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #851272 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att skaffa barn

Miika skrev: Men ni har ju syskonbarn, de för ju vidare samma gener. En annan tanke, jag upplever att ni för det mesta är livsglada. Tänk om era föräldrar resonerat likadant ni som är anti så hade ni inte funnits till

Kan bara säga att de äldsta av mina syskonbarn kan redan ha barnbarn. Varom jag inte vet. De är nu i år 54 år de äldsta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #852006 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att skaffa barn

Kevick skrev: Att säga att man inte skaffar barn p g a dåliga gener är att spotta på sig själv och den egna personen. I am what I am, låt ingen komma och tala om för dig något annat. Vi har gener som kan utvecklas på ett annat sätt än att bli galen. Beroende på den omgivande miljön kan vi kanske bli musiker och kläddesigners, vilka ska ha en hel del galenskap i sitt skapande.


Det är väl så som vi har lärt oss att se på oss själva. Det kan inte komma något gott från oss.
25 år efter det att jag slutade jobba i sjukvården, var en psykiatrisjuksköterska tvungen att
kritisera mig. "Var du inte rädd att göra något fel" sa hon.