Privat fråga..

Mer
8 år 4 månader sedan #795356 av Kattzy
Privat fråga.. skapades av Kattzy
Ni med psykosproblematik osv.
Hur ser ert samliv ut? Är ni gifta? Har barn?
Hur förhåller ni er till sexlivet? Fungerar det?

Jag har väldigt svårt för nära beröring.
Mer
8 år 4 månader sedan #795359 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Privat fråga..
Personer med Aspergers Syndrom kan ha svårt för beröring. Man kan också ha svårt att diskutera relationer, och också leva ensam, utan någon livskamrat.
Mer
8 år 4 månader sedan #795361 av Kattzy
Svar från Kattzy i ämnet Privat fråga..
Såvitt jag vet har jag inte Aspergers syndrom utan jag har bara svårt med beröring. Inte att röra andra, men bli rörd känns förbannat obehagligt.
Mer
8 år 4 månader sedan #795363 av lumberjack
Svar från lumberjack i ämnet Privat fråga..
Gift med barn i snart 11 år, funkar jättebra. Har iofs ingen diagnos ännu men under utredning. Paranoia, vanföreställningar, ångest, periodvis mani och konspirationsteorier är ju det jag upplever. Syn-/hörsel ej påverkat vad jag vet, men kan ha hört en kvinnlig nyhetsuppläsare på bilradion för ett tag sedan trots att den var avstängd. Orsaken till osäkerheten är att det kan ha varit mobilen också. Som sagt, det har funkat bra hemma men jag har väl inte berättat hela situationen ännu. Väntar tills psykvården gett sitt utlåtande, det är ju först nu på senare tid som jag själv förstått att något är galet.
Mer
8 år 4 månader sedan #795364 av Kattzy
Svar från Kattzy i ämnet Privat fråga..
Jag tror att just för att man vet att nåt är galet/inte står rätt till - att det är ÄNNU lättare att bli paranoid. Typ: hörde du? Såg du? Hörde jag det där? Iallafall jag är så, uppmärksam på FANIMIG allt. Vilket ställer till det. Förbannat spänd.. Men jag blir så glad när ni svarar mig. :kram
Mer
8 år 4 månader sedan #795366 av Geta
Svar från Geta i ämnet Privat fråga..
Har diagnosen Paranoid schizofreni. Är varken gift eller har barn. Har inte svårt för beröring.
Föredrar ensamhet. Kan inte relatera. Det slår slint. Om jag försöker blir jag psykotisk.