Tycker det är killen som ska visa intresse

Mer
6 år 5 månader sedan #995064 av Nissegossen
Oavsett vem det är, det är att om någon älskar någon, är den som tar initiativet skyldig att säga ifrån att säga, jag älskar dig, du ger mig vibbar. Den som känner sig manad får mycket gärna säga dig, jag älskar dig. Kan du säga det, så skulle du få svar.

Detta oavsett vilket kön vederbörande som säger det, "jag älskar dig"

Ha,ha det är förlösande

Förövrigt råkar det vara så, att det är bara två personer som har fått höra av mig, jag älskar dig, bara för att det är så svårt att säga och man är livrädd för att inte få det besvarat.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #995065 av Nissegossen
Man är orolig för att inte få ett positivt svar och bli sviken.

Ni har vad jag tror inte lärt känna mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #995148 av IngeF
En nordmann sier "Jeg elsker deg når han frir, ellers aldri.
Mer
6 år 5 månader sedan #995222 av Zoidar

Geta skrev: De flesta har ett ganska inskränkt liv. Det är svårt att gå utanför de ramarna. Vi kanske inte ens vill.


Känns som vi har fri vilja inom vissa ramar. Jag har inte valt mina gener, inte min uppväxt, inte mina föräldrar o.s.v. Jag skulle inte kunna mörda någon för det alternativet finns inte i mitt fri vilja-spektrum. Jag är dock emot tanken att vi inte har någon fri vilja. Jag tror jag kan välja vilken röst jag ska lyssna på i huvudet. Lyssnar jag på rösten som säger jag ska träna eller ligga hemma och lata mig t.ex. Men helt fri tror jag inte viljan är. Det är inte intressant fråga. Frågan är var fria viljan sitter. Om vi är endast materiella, kan då materia åstadkomma fritt val, tvivelaktigt. Men om vi är andliga, då finns det själ och ande att ta med i beräkning.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 5 månader sedan #995243 av Geta
Har faktiskt försökt gå utanför mina ramar. Det har alltid slutat med psykos.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 5 månader sedan #995251 av Jocke
Jag har varit med om att tjejer har visat intresse för mig, men jag har inte fullt ut förstått deras inviter! Även när jag har tagit initiativet, så har jag oftast inte förstått gensvaret, över hur långt man kan gå.

Det är en stor osäkerhetsmoment! Jag klarar inte riktigt av den spänningen mellan en man och en kvinna, man kan inte få hjälp med hur tjejer visar signaler. Det som är det andliga, litar jag inte riktigt på? Men ngt får mig att lyssna på ngt i alla fall!

Men man kan ju säga att jag är dövblind vad gäller mina och andras känslor? Jag har visserligen ngt som kan kallas stöd med vissa tryck på speciella ställen, men den informationen far mig förbi, då ngt annat hinner före, långt före vill jag säga!

Vars är världen på väg?