Psykos till förstöra en relation!

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 6 månader sedan #985179 av
Ja man har alltid sin familj och dom riktiga vännerna kvar vilka är dom viktigaste människorna i mitt liv!

Ja jag har inte så allvarliga symtom utom ibland när jag tror vissa psykar mej då blir det väldigt mycket riktiga smorda elakheter som talas nästan i tungor ur min käft!

Sedan märkte från den dagen jag trodde han psyka mej så har jag även misstolkat andra saker så det var ett litet återfall häromdan!

Carmen det spelar ingen roll vad han sa jag vet att jag inbilla mej det hela men tackar oh bugar för omtanken!
Mer
6 år 6 månader sedan #985185 av Amandara
Att man är paranoid hindrar inte att ändra är knäppa....inte för att det verkar vara så i ditt fall lonely men.
Mer
6 år 6 månader sedan #985196 av memphis
nä men precis. bara för att, tex jag också, har psykosproblematik så kan det också vara så att vissa mobbande, elaka personligheter dras till sådan sjukdom, för de ser ett ändlöst fält av mobbing och manipulation hägrande framför sig. man blir taskigt behandlad, tror det är sjukdom för att alla säger det, men i verkligheten har man haft rätt hela tiden. MAN ÄR ALDRIG SÅ ENSAM SOM, NÄR MAN INTE DELAR VERKLIGHET MED ANDRA (sa någon om psykos jag läste). Och det blir ett väldigt ensamt läge. Man är utsatt för "abuse", alla säger det är inte sant.
Mer
6 år 6 månader sedan #985197 av Geta
Jag tror också att man drar till sig mobbning som schizofren. Det tillhör strukturen i samhället.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 6 månader sedan #985198 av Jocke
Ja, att ha psykos är så himla utbrännande! Man inser inte vilka som är ens riktiga vänner förrän det är försent. Att ha ett helvete under en väldigt lång tid, förstår nog ingen? Speciellt när hjärnan återhämtar sig så sakteliga, så undrar folk hur man har tänkt tidigare?

Men nä, än är jag inte återhämtad, folk tror dem fortfarande får ifrågasätta min personlighet och ekonomi.

Fortfarande så förnekas jag hjälp av råd och stöd, väldigt många pratar över min fattningsförmåga. Jag tror hela tiden jag förstår vad dem snackar om, men så kommer dem giftiga kommentarerna senare, som ett brev på posten, över hur man har varit naiv idag!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 6 månader sedan #985203 av Amandara
Jag har aldrig förr varit mobbad förrän nedsatt av psykisk sjukdom.