Ni över 30, hur känns det att inte ha barn?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1050812 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nej!
Ving commander?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1050828 av Nissegossen
Jag har själv valt att inte skaffa barn till världen. Jag sade till mitt ex när hon sade jag klarar mig inte själv, får jag bo hos dig? Ja, men villkoret är att vi inte skaffar barn! Vi köpte en hund istället, vilket hon ville, senare opererade hon bort äggstockarna på henne men en rest blev kvar.

Däremot kan jag ha barn på byggda då innan jag insjuknade, men hon tog inte mig som far till barnet. Jag var helt enkelt inte redo för att ha barn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1051411 av krokus
Richard,

Om din ex-flickvän skulle ha blivit gravid ändå. Vad hade hänt då? Med er alltså.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1051414 av rymd
jag ska ha barn någon dag, men kanske lite tidigare än 30
Mer
6 år 1 vecka sedan #1051415 av rymd
Det är en känsla och långt från verklighet dock
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1051648 av Richard

krokus skrev: Richard,

Om din ex-flickvän skulle ha blivit gravid ändå. Vad hade hänt då? Med er alltså.

Jag tror, att vi skulle fortsatt hållit ihop, ett tag till i.a.f. Det hade nog stärkt vår relation.

Vi umgås fortfarande som goda vänner, o jag har full förståelse för att hon valde att göra slut. Jag har väldigt svårt att både visa och känna känslor. Först kände jag mig så kär i henne, men liksom det ebbade ut... Jag visade t.ex. knappt alls att jag brydde mig om henne... :(

Nu har jag förklarat för henne, att förhållanden är nog inget för mig. Men om vi hade fått barn, så skulle jag velat det bästa för barnets skull. Mitt liv hade förändrats helt då. Så egentligen vet jag inte vad som hade hänt...
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Richard.