Psykisk misshandel!

Mer
4 år 2 månader sedan #1226876 av Clean
Svar från Clean i ämnet Psykisk misshandel!
Det vet jag ingenting om. Har själv aldrig erfarit det så jag kan inte uttala mej.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226885 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Psykisk misshandel!
Jag blev misshandlad fysiskt i min uppväxt. Ingen hjälp, man lade sig inte i. När min pappa skrek och jagade mig runt i lägenheten sade mamma: tyst så inte grannarna hör.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226902 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykisk misshandel!
Hade en bra uppväxt föddes till att bo i en villa i övre medelklass område med villor. Far min tjänade bra med pengar. Han hade nog paranoia och familjen dysfunktionell pga den grunden. Han sade saker var aukoritär men slog mig bara en gång, då var jag bara ung 5 år gammal och över knäna ned med byxorna handflata på skinkan, dask i ändan jag skrek inte för att det gjorde så ont utan för skammen och jag hade ingen aning om varför. Under tonåren knöt jag nävarna i byxfickorna men höll god min. I vuxen ålder frågade jag min far varför slog far mig? Han sade det står i Bibeln att en man älskar agar man. Han gick efter Bibeln. Läst i Bibeln det står i bibeln om det gamla trädet inte ger frukt piskar man den gamla stammen det står i Bibeln så den gamla stammen piskar man, det går ju att översätta genom att utelämna historien i sin helhet en liknelse...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227418 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Psykisk misshandel!
Är uppväxt i Stockholmsförort.

Vete tusan vad som hände.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227421 av memphis
Svar från memphis i ämnet Psykisk misshandel!
Jag hade en bra barndom, men fick dask några gånger när jag gjort dumma saker, t ex bitit min storebror hårt i armen. Barnaga blev olagligt när jag var liten.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227423 av Clean
Svar från Clean i ämnet Psykisk misshandel!
Aga är helt sjukt, men dom visste väl inte bättre för dom trodde det skulle bli bra vuxna med våld i uppfostran? Idag som tur är vet människa förhoppningsvis bättre!