Någon mer som missbrukat? Min historia..

Mer
15 år 6 månader sedan #157400 av Fizzle
Hej!
Jag heter Johanna. Jag är narkoman.

Mmm..så jävla illa är det.

Började dricka varje helg när jag var 13.
Det var ungefär samtidigt som jag började skära mej o längta efter att få dö. Ökade från varje helg till varje helg + några dagar i veckan.

Allt eftersom ångesten ökade, drack jag mer.

När jag var ungefär 18 så provade jag droger för första gången. Min polare bjöd på en jolle (majja) o jag hade aldrig mått bättre i hela mitt liv. Äntligen kändes livet drägligt! Det var okej att vara Johanna.

Senare kom jag att prova Tjack (Amfetamin) o det kändes som jag hittat hem. Äntligen så fann jag lugn o ro.

Efter ett tag så slutade jag med det o höll mej till lugnande som jag fick av farbror Doktorn.
Detta höll jag på med i iallafall 4 år..Tog allt jag kom över. Allt från hostmedicin till smärtstillande till lugnande...ALLT.

I somras började det att snöa igen o jag trillade tillbaka på Tjack.
Tog en överdos, fick TOTAL minnesförlust. Tuppade av, vaknade upp o kom inte ens ihåg vem jag var. Kom inte ihåg vad jag hette, att jag hade barn, ingenting.
Höll upp i ett par veckor, fram tills jag kom på att jag kunde ringa min gamla läkare o fråga om jag kunde få mer smärtstillande (jävligt starka). Vilket jag fick..Sen var jag fast i den gamla skiten igen. En jolle hit, en jolle dit..50 piller om dagen..Frågade främlingar på stan om dom visste någon som sålde narkotika.

Nu sitter jag här.
Cirka 1.5 veckor sedan jag var påverkad. Då av hostmedicin. (snacka om desperat)

Imorgon ska jag på möte; Anonyma Narkomaner.
Sitter här o gråter.

Jag känner mej så ensam. Så jävla ensam.
O rädd. Förbannat rädd.
Mer
15 år 6 månader sedan #157405 av Fantasio
Starkt av dig att vara så personlig. Droger har jag aldrig provat, men jag förstår att det är svårt att sluta. Jag önskar att du snart får må bättre.

MVH/Fantasio
Mer
15 år 6 månader sedan #157408 av Isa-Alise
Jag har nära vänner som har missbrukat droger... man kan ta sig ur det och må bättre och hålla sig drogfri... det kräver envishet och mod... men det har du, det är jag övertygad om... du har ju din som att kämpa för... du inser nog att för att behålla vårdnaden om honom nu när pappan är utomlands måste du kämpa... och du gör det jättebra just nu... jag förstår att du är rädd men NA mötet blir till hjälp...
Mer
15 år 6 månader sedan #157412 av Nissegossen
Har en granne som är som du! Hon har suttit på behandlingshem ett bra tag på annan ort. Hon tog självmant kontakt med soc om detta. Hon är ren från narkotika och försöker nu sluta röka. Hon kommer ibland till mig och ber, inte tigger! Om en cigarett för att döva röksuget. Hon har jobb och hon sitter nu i egen lägenhet i området och hon har sin son hos sig! Hon vill inte ha cigarretter i lägenheten.

Hon låter också testa sig regelbundet på eftervården och hon är varje gång ren från knark!
Ta tillvara vad jag säger och lämna över pojken till soc och gör upp med dig själv! Sätt dig frivilligt på behandlingshem och om du sköter dig, kan du få ny lägenhet samt att du kan bo tillsammans med din son!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #157415 av Nissegossen
Hon har dessutom fått jobb på heltid!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #157416 av Isa-Alise
Se länken i den andra tråden... något sådant skulle kanske kunna vara lösningen just nu?