Någon mer som missbrukat? Min historia..

Mer
15 år 6 månader sedan #157810 av Buster136
Lycka till.
Mer
15 år 6 månader sedan #157847 av Kärlek
Hej.
Bra att du utrycker en vilja att bli drogfri, som en bhandlingsassitent skulle säga vid ett informationsmöte på ett bhandlingshem.

Hur gammal är du?
Själv har jag varit nykter i snart 3månader.
Ja, jag är inte påtänd just idag.
Idag är jag fri från droger.

Mer än så är att vara oärlig.
Mins ett tillfäller när jag sumpadebort en "lägenhet" på ett referensboende, och dem frågade om jag ville blir drogfri, efter lite tankar som flög så insåg jag plöttsligt att inte vill sluta.
Drogen ger mig det jag vill ha.
Men ändå inte.

Vet att det inte är lätt det där med sonen, har iofs inga barn själv så vad vet jag?
Kanske hårt att inse att du kanske måste överväga att lämmna din son för ett tag för att du skall bli en bättre mamma.
Mer
15 år 6 månader sedan #157856 av Kärlek

Fizzle skrev: Jo, något bakslag blir det nog, men det är inget som jag tänker gå o ha i åtanke, för då känns det lite som om man intalar sej själv att om man bara tar en gång till så är det ingen fara.

Man måste nog klippa rakt av. Men sen om det som sagt händer, får man väl inte ge upp för det antar jag..

Om du menar "A" när du skriver tjack, så är det en jäklig drog att bli fri ifrån, eftersom den frigör dopamin och vissa adreladiner.
Det slår på det centrala nervsystemet.

Ja det vet du säkert redan.
Har du fått någon diagnos, tex dubbeldiagnos, som brukar vara väldigt vanligt bland missbrukare.
Det fins hjälkp att få. Om du vågar vara ärlig och ge dig själv chansen att vara just du.
Du behöver din tid. Bara din.
Baranet.. Ja, som jag skrev innan: Ge han chansen att få uppleva en nykter tillvaro med sin älskade mamma!

En sak som hjälpt mig när det gäller missbruket, är att "göraslut" med sitt tidigare liv, vad gäller såväl "vänner" och familj, åter igen det är din tid.
Kram!
Mer
15 år 6 månader sedan #157867 av Fizzle
Kärlek, Visst pratar jag om Affe alltid. O kan ju säga att det inte är lätt..
Har sumpat flera lägenheter, o dragit på mej mer skulder än jag vill drömma om.

Har brytit kontakten med allt. Nytt nummer som bara min familj o mina icke knarkande vänner har. Hemligt är det också. Är på ny ort där jag inte känner _någon_.
Ska börja på gym så jag har någonting att göra på dagarna. Ska även börja ta körkort nu tänkte jag. Bara för att börja någonstans..

Det är svårt.
Det är så in i helvete svårt.
Men det SKA gå! ;)
Mer
15 år 6 månader sedan #157932 av Kärlek
Ja, då vet du vad det handlar om!
Har oxå blivit av med både en och två lägenheter.
Bra att du akiverar dig, men gör inte missen att tro att allt kommer bli bra bara du tar kärkort eller får ett nytt jobb.
Som sagt, just idag. Just nu.

Menar att du skall vara en aningen försiktig.
Sägs ju att det inte skall ropa förens du är över ån.

Klart att det skall gå.
Helt klart, men istället för att forumlera ditt mål att bli drogfri, så är en smart väg att isället fundera över hur du skall nå dit.

Håller tummarna för dig.
  • Erase.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #157990 av Erase.
Svar från Erase. i ämnet Någon mer som missbrukat? Min historia..
Jag är livrädd för allt som förstör hjärnan. Jag knarka inte dricker aldrig har slutat röka , motionerar, läser rön om hälsa osv.