Våld

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1094284 av Fantasio
Våld skapades av Fantasio
Det framkommer ibland (men inte ofta) att de med psykos kan bli våldsamma, farliga. Det säger sig självt att det kan bli så, man tappar kontakten med verkligheten. Man är förföljd och jagad, man gör allt för att överleva.

En vän blev väl nedbrottad av skötare, han var livrädd, fruktade för sitt liv. Men man går inte omkring och tänker på att man ska skada andra för sitt höga nöjes skull.

Det verkar vara förbjudet att prata om risken för våld vid psykos. Står man på mediciner och inte är psykotisk är man dock inte farligare än nån annan, men under psykos kan vad som helst hända.

En ickefråga, kanske, men jag har funderat på detta. Jag har aldrig slagit någon och under psykos har jag mest varit rädd, men alla reagerar väl olika. Har du tagit till våld när du varit psykotisk?
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1094286 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Våld
Bara mot mig själv.
Jag fruktar den gången när en polis ska komma och hämta mig och jag i full utblommad psykos ger mig på en polis...”våld mot tjänsteman”.Prick i registret. Böter? Någon som vet?
Mer
5 år 7 månader sedan #1094290 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Våld
Ger man sig på Poliser hittas man död i häktet av okänd anledning

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 7 månader sedan #1094296 av memphis
Svar från memphis i ämnet Våld
Detta hände faktiskt mig en gång. Det var polisskjuts till psykakuten och jag slog en polis på huvudet i rent självförsvar, för jag upplevde de skulle köra ut mig i skogen och döda mig.

Då fick jag ligga hela resten av resan nedtryckt på bilgolvet med min arm över ryggen i ett mycket smärtsamt grepp. Det blev inget "våld mot tjänsteman" eller någon anmälan av det. De två poliserna var glada att överlämna mig och åka vidare men mycket sura mot mig. De satt med mig i väntrummet tills jag blev hämtad. Allt var en mardröm för min del.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1094299 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Våld
Du är rolig, Zoegas. Mig har de varit bra mot, inget våld från min eller deras sida. Förra året vet jag att jag pratade med dem, det är allt. Fick två brev, hämtade jag dem hemma? En skötare öppnade dem åt mig, jag hade gjort en polisanmälan.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1094303 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Våld
Vilken fruktansvärd upplevelse ispelland. Sånt ska man också läkas ifrån. Och inte bara själva inläggningen. :hjärta
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.