Missbruk

Mer
3 år 2 månader sedan #1320074 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Missbruk
Jag har lagt ett par tusen kr på domännamn senaste tre dagarna. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 månader sedan #1320075 av Geta
Svar från Geta i ämnet Missbruk
Vad ska det vara bra för?
Mer
3 år 2 månader sedan #1320076 av Pg
Svar från Pg i ämnet Missbruk
Mitt missbruk är inte att jag spelar spel, utan att jag samlar på dom.
Fast jag har fått jättemånga spel gratis också via Epic Games, så jag har
inte köpt alla.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320077 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Missbruk
Jag tänkte se om det fanns trafik till domännamnen. Då kan man använda annonser på sidan eller att man pekarom domänerna till sponosorer(heter affiliate)

De flesta domännamn har fått besökare men det är mycket skittrafik från Kina som inte är värda femören. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 månader sedan #1320081 av Pg
Svar från Pg i ämnet Missbruk
Lycka till med domännamnen Maxjohan, jag har kollat på domännamn och endel kan man nog sälja ganska
mycket för om man hittar ett bra. Själv har jag drömt om att handla med optioner där jag tjänat några hundra
i drömmen. Men det är för riskabelt så jag har inte gjort det.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320082 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Missbruk
Tack Pg

näää optioner är riktigt "reckless" .. det är väl 100 aktier eller nåt sånt per kontrakt? 

Det kan bli en dyr affäre om man misslyckas. 

Oftast är det bara ungefär 1 av 20 som tjänar rejält med pengar med trading och optioner. Samma med poker.
Man måste inse att man inte är den bästa spelaren/tradern. Speciellt om man har beroendeproblematik i botten. Men det är inte alltid det enklaste. 

Man måste vara realistisk helt enkelt. Och inse sina begränsningar. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Maxjohan1983.