Missbruk

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320084 av Richard
Svar från Richard i ämnet Missbruk
Jag tänkte köpa domännamnet nyheterna.online till min nyhets- o politikblogg, men det kostar 479 kr om året (visserligen bara 59 första året. Min hemsida richardhandl.com kostar bara 119 kr/år.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320086 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Missbruk
Ja, sådana domännamn kan vara  riktigt dyra. Dem kallas för GTLD's. Jag köper 90% .com domännamn. Punktcom är den bästa. Sedan har jag några punktnu och punktse.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320135 av Richard
Svar från Richard i ämnet Missbruk
Har inte vissa företag "rätt" till sina egna företagsnamn? Har för mig att www.exet.nu/ hade www.expressen.nu/ innan. Huruvida den nazistiska sidan Nordfront får ha kvar sitt namn vet jag inte, men "varumärket" Nordfront förlorade mot det tyska företaget Nordfrost; www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/nordfr...orar-mot-tyskt-bolag
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320144 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Missbruk
Du har helt rätt, man får inte och ska inte äga varumärkesskyddade namn, alltså "brands". Det är det som kallas "Cybersquatting". Typ Expressen, Volvo, HM, Sony m.m.

Jag äger mestadels domäner som är sökordstermsdomäner. Typ DCrentalcar.com



 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 månader sedan #1320145 av Geta
Svar från Geta i ämnet Missbruk
Är Viska skyddat?
Mer
3 år 2 månader sedan #1320147 av Richard
Svar från Richard i ämnet Missbruk
Det tror jag inte, Viska är väl inget bolag? www.viska.com/ är t.ex någon form av app till mobilen.