Rättspsyk/Fängelse

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1302547 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Rättspsyk/Fängelse
Jag minns min första psykos. Då visste jag inte vad psykos var för något. Totalförvirrad och livrädd var jag tvunget att få i mig chokladmjölk, för att skydda mig. Mot rösterna. Kakafoni i hjärnan och väldigt hotfullt. Innan jag träffat läkare och så. Så jag gick in i en affär och snatta Pucko. Skulle jag då åka på böter för snatteri? Det var ju en nödvärnssituation. Men bara i min verklighet. Det handlar ju om straffansvar. Man måste ju ta hänsyn till omständigheter i brottmål. En skitgrej givetvis. Och inte mord. Men man kan ju förstå hur det kan spåra ur. Det är sjukdomen som ska ta bestraffningen och inte individen.
"Allvarlig psykisk störning" Säger dem. Men vad är det?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 5 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302548 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rättspsyk/Fängelse
Inte straffansvarig enligt rättspraxis sjuk, det hade blivit minst 5 år på rättspsyk på en pucko, då är du tamefan pucko i huvudet, du hade inte fått för snatteri du hade fått sitta på rättspsyk i praxis i 5 år ditt pucko.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 5 månader sedan #1302549 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Rättspsyk/Fängelse
Du det var telepati och magi. Jag gick omkring dyngsur i spöregn och det var snorkallt. De skulle fan ha ihjäl mig, det var inget roligt.. Puckon hjälpte inte heller :(

Men i ämnet. Hur bedömer läkare folk som ska hit än dit? Där sitter ju en del monster i fängelse där man klart kan undra va fan de har i huvudet.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 5 månader sedan #1302554 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Rättspsyk/Fängelse
Det bedöms i specialteam; Läkare, psykolog, kurator och aktuell skötare. Intervjuer både i grupp och enskilt. Tester. Personlighetstest, hjärnskadetest, IQ m fl. Jag jobbade med att administrera sådana tester, det var inte alltid riskfritt. En gång fick en patient tokspel och blev våldsam. Jag lyckades larma och komma undan.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302568 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rättspsyk/Fängelse
Rättspsyk är dubbelt så långt som ett fängelsestraff. 75 % av de på rättspsyk har missbruk. Ofta sitter man där för hot och misshandel. Idag är det de sjukaste som får rättspsyk. Fler får fängelse. Idag är det fler med autism på rättspsyk jämfört med förr.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302585 av krokus
Svar från krokus i ämnet Rättspsyk/Fängelse

Nissegossen skrev: Inte straffansvarig enligt rättspraxis sjuk, det hade blivit minst 5 år på rättspsyk på en pucko, då är du tamefan pucko i huvudet, du hade inte fått för snatteri du hade fått sitta på rättspsyk i praxis i 5 år ditt pucko.

Nä, nu är du onödigt hård mot Zoegas!

Förresten, Pucko är gott! Även om jag föredrar varm choklad.