Friskförklarar mig själv

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 6 månader sedan #342781 av Fantasio
Nu är det dags att lägga sjukdomen bakom sig och gå vidare. Har levt en längre tid utan några som helst symptom och ingen ångest. Det känns stort. Har faktiskt slarvat en del med medicinen, utan att det påverkat mig negativt. Ska bestämt ta upp detta med min kp och föreslå sänkt medicindos. 500 mg Leponex borde räcka. Det känns nästan för bra för att vara sant.
Mer
13 år 6 månader sedan #343030 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Friskförklarar mig själv
Jag tycker att du skall mått bra 6-12 månader innan det är dags att sänka dosen. Det gäller att inte sänka för snabbt, särskilt om man jobbar. Känner en med Leponex som jobbar och han har aldrig sänkt dosen trots att han inte varit inlagd på 18 år.
Mer
13 år 6 månader sedan #343031 av Traxerity
Dont crush his dreams please :rolleyes:
Mer
13 år 6 månader sedan #343059 av Melun
Svar från Melun i ämnet Friskförklarar mig själv
Jag började själv friskförklara mig tidigare i mitt liv. Jag blev inlagd 2 gånger på lpt av det...
Till slut fick jag cisordinol som hjälpte mig att bli normal igen....
Mer
13 år 6 månader sedan #343265 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Friskförklarar mig själv
Melun när du friskförklarade dig själv slutade du med antipsykotikan också? Jag tror inte att man skall friskförklara sig själv om man har schizofreni utan låta någon annan sköta detta. Det kan vara svårt att bedöma sig själv och särskilt om man har en psykos.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343267 av
Svar från i ämnet Friskförklarar mig själv
Var försiktig Fantasio! Jag friskförklarade mig efter att ha mått dåligt i ett år, men när jag friskförklarat mig blev jag så sjuk att jag blev inlagd och fick göra hjärnröntgen. Sedan dröjde det nästan ett år innan jag fattade att jag varit sjuk. Så fantasio, fråga vården om de tycker du är frisk innan du sätter ut någon medicin.
Själv anser jag mig nästan frisk, men jag tar mina mediciner(även om jag har lust att sluta. Det är mamma som hindrar mig. Och jag lyssnar på henne och vården; är jag sjuk i deras ögon är det nog på riktigt.)