Friskförklarar mig själv

Mer
13 år 6 månader sedan #343284 av Geta
Svar från Geta i ämnet Friskförklarar mig själv
Det verkar som att psykvården vill friskförklara mig. Det är nästan
sex år sedan som jag fick träffa någon läkare. Psykiatrisjuksköterskan
glesar ut besöken. När jag söker mig till kommunens psykiatri så
blir jag hänvisad till kyrkan.
Stafettläkarna morrar när jag vill ha insomningstabletter och skriver
ut 10 st åt gången.
Det är bara jag som inte känner mig normal..... :rolleyes:
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 6 månader sedan #343288 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Friskförklarar mig själv
Det låter som du negligeras, Geta. Kanske skulle du ryta i. Här på forumet ser jag dig som stark, men det betyder inte per automatik att man är frisk. Vill du ha tätare kontakt med vården? Dum fråga, antar jag. Trist att man ska behöva kämpa för att få hjälp.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343289 av
Svar från i ämnet Friskförklarar mig själv
Geta,

Att maninte känner sig normal är ett tecken på att man börjar bli frisk; då kan man liksom se de små skavankerna och irritera sig på dem. Är man sjuk är skavankerna verkliga, de uppgår i verklighetens massa. Till exempel kunde jag förut få för mig att Gud sade att jag MÅSTE stå på ett ben i en kvart för att inte hamna i helvetet, och jag tyckte inte att jag mådde dåligt; det gjorde bara lite ont i benet. Däremot, hade jag själv tyckt att "oj vilken konstig tanke, jag är nog sjuk!", så hade det inte varit så farligt, då hade jag inte varit sjuk.
Så du är nog nästan frisk, Geta.
Mer
13 år 6 månader sedan #343301 av Traxerity
Jag friskförklara mej själv som ADD och ändå hamna jag in i bipolär senare tack vare djup deprission och min skola gick åt helvete pågrund av det så försök inte göra det själv
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343340 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Friskförklarar mig själv
Ha som mål att bli frisk (vad nu det är) är nog inte dumt! Vara nöjd med livet kanske... Jag FÖRSTÅR om du blir trött på mediciner, det blev jag med, men jag har lärt mig leva med det. Det går upp och ner och man har lust att göra precis tvärtom mot vad läkarna och andra säger... men jag gav upp det och det styr mig inte längre, viljan att minsann "visa dem"! (så var det för mig) Jag tar medicin för att slippa tvånget... Det var för mig det värsta!
Mer
13 år 6 månader sedan #343486 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Friskförklarar mig själv
Geta,

Du skulle ju kunna klaga till ditt landstings patientnämnd eller patientombud för att få den vård, som du anser dig behöva. Kanske du skulle kunna skaffa en kontaktperson via kommunen också?