frisk?

Mer
12 år 10 månader sedan #406381 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet frisk?
Admin, jag tror också att mina besvär är ganska lindriga jämfört med dom flesta här. Min psykiater tror inte heller att jag behöver medicinera konstant framöver. Men jag kommer nog ändå att äta Haldol i såna perioder då jag måste jobba mycket, eftersom jag har mycket lättare att koncentrera mej på jobbet när jag slipper alla "främmande tankar" som jag normalt har i huvudet. Jag kommer också att medicinera framöver ifall jag måste åka utomlands i jobbet, eftersom jag bröt ihop när jag gjorde det senast. Det är ju lite speciell situation. Men jag kommer säkert att kunna vara medicinfri långa perioder även framöver.
Mer
12 år 10 månader sedan #406620 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet frisk?
Ofta brukar det vara så att tidiga tecken på psykos brukar alltid vara desamma för samma individ. Det kan alltså gå att tidigt upptäcka tecken på en psykos och försöka motverka den så att man inte får en psykos. Det gäller dock att handla rätt för hamnar man i en psykos kan man förlora insikten om att det är en psykos utan man tror det är verklighet man upplever och kanske att alla andra är tokiga.
Mer
12 år 10 månader sedan #406622 av björk
Svar från björk i ämnet frisk?
jag såg svarta larver krypa på väggen i min dröm inatt.


Det kändes som en "dö verklig" hallucination.


kände mig mej lite tokig. larvaktigt långa såna m
Mer
12 år 10 månader sedan #406634 av Brygga
Svar från Brygga i ämnet frisk?
Upplevde ett minne igår. Det var från barndomen. Det bara strömmade in i medvetandet, och jag kände igen det. Men det var som om hela minnet var en person, i form av ett barn. Sen tog andra tankar över som förnekade att minnet tillhörde mig.