frisk?

Mer
12 år 10 månader sedan #405685 av Brygga
Svar från Brygga i ämnet frisk?
Mitt minne fungerar. Vad det gäller det som jag tror att det är jag iaf.
Mer
12 år 10 månader sedan #405818 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet frisk?
Jag tror som Nissegossen. Du är knappast frisk om du går runt som ett vandrande apotek hur bra du än sköter livet.

Heja Karl XII!
Mer
12 år 10 månader sedan #405821 av malin71
Svar från malin71 i ämnet frisk?
Min tanke med mig själv är att jag sköter medicinen som jag ska så jag har så få symptom som möjligt. Sedan när det har stabiliserat sig så låter jag medicinen pågå minst ett år så att jag vänjer mig vid att må bra... sedan kan det komma upp till diskussion om jag ska sänka...

Ta nu hand om dig och njut av att du mår bättre, koi!

Kram!
Mer
12 år 10 månader sedan #405856 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet frisk?
Vid schizofreni är det inte så lätt att bli friskförklarad och det tar tid. Har man haft en psykos bara måste man varit utan psykossymptom i 1-2 år innan man får sluta med antipsykotika och sedan måste man vara symptomfri i 2 år. Om man har haft fler än en psykos skall man vara symptomfri i 5 år innan man får sluta med antipsykotika.
Mer
12 år 10 månader sedan #405878 av koi
Svar från koi i ämnet frisk?
Okej, jag ska ge det mer tid. Någonstans känns det som att man luras för att jag har inga hallucinationer längre och minnet från dem är så overkligt. Men jag ska koncentrera mig på att må bra, det är ju det viktigaste trots allt.
Mer
12 år 10 månader sedan #405923 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet frisk?
Det där är symptomatiskt! Varför tror du man som nyinsjuknad får återfall?

Jo, det har jag skrivit om några ggr på forumet nu och det är ju det att innan man lärt sig, så tycker man ju att jag är frisk nu.

Då, är just kardinalfelet att tro att man är frisk och man skippar medicinen på egen hand för, att man tycker ju, att jag är frisk nu, nu kan jag fimpa medicinen. Ack vad man bedrar sig, jag själv kom ett antal ggr in till psykakuten medelst forsling av de då svarvita gratis kommunal taxin som fanns då (Läs volvo Amazon polisbil eller tillika svartvita Valianten som var populär då.)

Jag törs nästan lova dig att till att börja med vill du bli kvitt alla biverkningar och det blir du och livet känns toppen som medicinfri, men det är bara smekmånad.

För mellan tre till sex månader efter att du slutat med medicinen ligger du på intaget, varken du vill det eller inte och får en god portion medicin akut i häcken, med eller utan motstånd det är bara ned med byxorna och dit med sprutan om så det behövs fem man som håller dig!

Välkommen till psykverkligheten! :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum