Jag vill bli frisk!!

Mer
11 år 4 månader sedan #546480 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag vill bli frisk!!
När jag insjuknade var knappt datorn uppfunnen och det fanns inget forum som Viska att diskutera på. :tystad
Man var mycket hänvisad till sig själv med sina tankar. :tänk Mentalsjukhus var vanliga då med livslång förvaring.
Mer
11 år 4 månader sedan #546481 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vill bli frisk!!
Jag måste säga, att nu för tiden känns det som permission från helvetet på jorden...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 månader sedan #546484 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag vill bli frisk!!
Absolut.....
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 4 månader sedan #546489 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag vill bli frisk!!
Jag har inget att jämföra med, annat än landstingens behandlingshem. Det var både helvetet och himmelen på samma gång. Man försökte leva under personalens och de andras premisser. Men jag tackar ngn, för att datorn har gjort mitt liv enklare att hantera. Men samtidigt har publiciteten försvårat övergången till ett normalt liv. Men jag mår relativt bra i de tider som är nu.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 4 månader sedan #546490 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vill bli frisk!!
Geta

javisst, det finns inget man kan jämföra med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 månader sedan #546507 av Ready
Svar från Ready i ämnet Jag vill bli frisk!!

Nissegossen skrev: Jag måste säga, att nu för tiden känns det som permission från helvetet på jorden...


Vad är det som är så mycket bättre nu än förr? Är det att du blivit friskare från schizofrenin? Eller är det att det finns datorer och internet?