Jag vill bli frisk!!

Mer
11 år 4 månader sedan #547783 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vill bli frisk!!

Admin1 skrev: En nyhet från sajten:

Fiskätare har färre psykosbesvär

Psykotiska besvär är betydligt vanligare hos kvinnor som aldrig äter fisk än hos kvinnor som äter fisk flera gånger varje vecka. Att äta mat rik på D-vitamin har också samband med minskad förekomst av psykotiska symtom.

www.unt.se/sverige/fiskatare-har ... 95593.aspx


:lol: Fisk är en sak, men eftersom höga halter D-vitamin finns i bla lever och Blodpudding går det lika bra att äta som fet fisk! Detta om någon skulle vilja ha något som ett alternativ till fisk 7 dar i veckan undrar! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 månader sedan #547790 av koi
Svar från koi i ämnet Jag vill bli frisk!!

Nissegossen skrev: Jag kommer efter helgen begära ett samtal med sköterskorna på vårdcentralen om att jag behöver Kalcium tabletter och D-vitamin utskrivet av läkaren som går på högkostnadskortet för att jag skall få detta till en så liten kostnad för mig som möjligt.


Jag har Kalcipos-D. Det går på högkostnadskortet. www.1177.se/Stockholm/Fakta-och- ... lcipos-D-/
Mer
11 år 4 månader sedan #547806 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vill bli frisk!!
Nissegossen,

D-vitamin är fettlösligt och lagras i kroppsfettet, som en depå. Därför behöver man inte få i sig D-vitamin varje dag, men det är viktigt över tiden att man får en viss mängd, men 3 dagar i veckan kan man nog vara utan D-vitamin bara man får i sig tillräckligt för veckan de övriga dagarna.