Efter hur lång tid räknas man som fullt återhämtad efter en psykos?

Mer
5 år 2 veckor sedan #1144163 av Admin1
Intressant berättelse, Nobel! Jag tror jogging är bättre än promenader. Motion gör att det bildas nervtillväxtfaktorer i hjärnan (BDNF) som reparerar nervceller. Därför förbättrar motion tankeförmågan.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1144220 av Nobel
Hej,


Glad att detta forum dök upp under ett planlöst sökande efter communities att hitta likasinnade människor. Ni verkar vara ett trevligt gäng.

Det går kanske inte att bli helt frisk efter en traumatisk upplevelse som en paranoid psykos. Men jag tänker behålla en positiv attityd oavsett vad som händer och att kämpa ända in i kaklet för att kunna leva ut mina drömmar och att få en bra framtid. Filosoferade för några veckor sedan att det grovt går att tillhöra en av tre kategorier: skräckexempel, praktexempel, och ett mittimellanexampel. Tror att de flesta vill vara ett praktexempel, och det är defnitivt värt att sträva mot att bli ett sådant. Det är både bra för den enskilda individens välmående och bra för samhället. Tänkte självklart inte såhär hela tiden, emellanåt kändes det som att det lättaste hade varit att ge upp. Men, varför ge upp när du kan vara en optimistisk nihilist?

Tack! Varför skulle jogging vara bättre än promenader?


Vänligen,
Nobel
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Nobel.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144223 av Geta
Det är flåset som gör det. Vid joggning får man mer syre till hjärnan. Det kan underlätta hjärnutvecklingen.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144226 av Klanggedin
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144241 av Cosmos

Geta skrev: Det är flåset som gör det. Vid joggning får man mer syre till hjärnan. Det kan underlätta hjärnutvecklingen.


P g a övervikt och annat orkar jag inte gå någon längre sträcka. Saknar det verkligen från tidigare. Cykla går definitivt bättre även om detta är sämre motion. Just nu är min cykel trasig. Jämmer och elände.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1144245 av Klanggedin
Jag har fått konsekvenser av medicinerna (zyprexa, risperdal och abilify) som gjort att jag måste begränsa den motion jag utsätter mig för. Jag får ont i anklarna om jag går mer än 1 timme på en dag.
Jag försöker kompensera genom att cykla. Det kanske kan öka på min motionstid.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Admin1.