Ni som blev bättre...hur gjorde ni?

Mer
4 år 3 månader sedan #1217326 av Saari
Jag blev bättre. Jag gjorde bra val, som att ta min medicin som jag skulle, sova och äta regelbundet, hålla kontakt med psykiatrin och spela med öppna kort. Som många andra säger, så gör tiden mycket. Jag är 32 år nu och är så tacksam över att jag stod ut, för nu är saker ändå lättare.

Vad gäller att tänka positivt så kan jag rekommendera den här videon som beskriver varför tacksamhet är det som gör oss lyckligast:
Mer
4 år 3 månader sedan #1217328 av Melody

Saari skrev: Jag blev bättre. Jag gjorde bra val, som att ta min medicin som jag skulle, sova och äta regelbundet, hålla kontakt med psykiatrin och spela med öppna kort. Som många andra säger, så gör tiden mycket. Jag är 32 år nu och är så tacksam över att jag stod ut, för nu är saker ändå lättare.

Vad gäller att tänka positivt så kan jag rekommendera den här videon som beskriver varför tacksamhet är det som gör oss lyckligast:


Bra video! Hur ser ditt dagliga liv ut numera? Är du nöjd? Jag kämpar med att få en sysselsättning tex
Mer
4 år 3 månader sedan #1217332 av Saari
Min vardag handlade länge om att bara lära mig ta hand om mig själv, men de senaste åren har jag varit föreningsaktiv och börjat arrangera och projektleda konvent och event inom spelkulturen. Allt är ideellt, jag kan fortfarande inte jobba och den här typen av sysselsättning tillåter (oftast) att jag har sämre perioder och behöver dra mig tillbaka. Jag är väldigt nöjd med det, men samtidigt skulle jag ju vilja jobba som vanligt folk. Jag vill jobba inom spelindustrin på ett eller annat sätt, och även om jag inte ser det som omöjligt så är jag inte riktigt där ännu.

Att engagera sig i en förening är nog det bästa jag kunnat göra för mig själv, för att känna en meningsfullhet i att syssla med något. Det är fint att tillhöra också.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1217338 av Melody
Saari,

Vad kul att du funnit ett sammanhang! Glad för din skull!
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217347 av IngeF
Gi faen i alt og bare vente på døden kan også være en oppskrift for å føle seg bedre.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217349 av Nissegossen
Att lägga sig ned och vägra äta och dricka, ger jag er tre veckor, sedan är ni döda

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum