Hos doktorn

Mer
15 år 8 månader sedan #143720 av Bitte
Hos doktorn skapades av Bitte
Jag var ju hos min doktor i Tisdags och det gick inte så värst bra, det var mycket nära en lpt, men så lyckades jag komma överens med honom, mot min vilja, att jag skulle komma till dom en gång i veckan. Och efter mycket om och men så fick jag vara medicin fri ett tag till. Men han visste inte om han skulle sätta lpt på mig nästa vecka eller veckan därpå han trodde inte jag skulle klara av att vara utan medicin så länge till.
Han började prata om att det ju blir så bökit med polishämtning och så, så jag hade liksom inget val.
Så nu går jag på nåder kan man säga.
Mer
15 år 8 månader sedan #143723 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hos doktorn
Vad bra att du har support, Figuren!
Det är nog en del här på Viska som är oroliga när
du inte har visat dig på några dar.
Känner du dig friare när du inte använder läkemedel?
Mer
15 år 8 månader sedan #143739 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hos doktorn
Ja, det är en viss frihet att inte ta medicinen, på något sätt. Men jag är inte säker på att det är länge till för min doktor och kontaktpersoner ser mig som sämre. Och kallar mig för en fara för mig själv och andra.
Så jag vet inte hur jag ska komma undan detta. Rymmer jag kommer polisen och hämtar mig. Och säkert blir jag efterlyst. Så det är en knepig sits jag sitter i nu.
Mer
15 år 8 månader sedan #143773 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hos doktorn
Hoppas att du slipper lpt. Tycker dom att du börjar bli psykotisk, eller varför vill dom sätta lpt?
Kanske du skulle börja ta medicinen igen, då slipper du risken för inläggning.
Mer
15 år 8 månader sedan #143787 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hos doktorn
Ja, dom ser mig som om jag börjar bli psykotisk och mer deprimerad, tror jag. Och de vill inte att jag ska bli så som jag blir. Jag vill inte bli inlagd och framförallt inte lpt:ad. Men som det är nu vill jag helt enkelt inte ta min medicin. Det tar emot så fruktansvärt. Så det här har blivit jobbigt, med hot om polis och allt. Men tänk om jag klarar att vara utan medicin då ? Det kanske är utsättningssymptom jag har nu så att man blir sämre en tid för att sedan bli bättre. Eller så blir man lite lagom psykotisk... om man kan bli det.
Mer
15 år 8 månader sedan #143789 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hos doktorn
Vad har du för erfarenheter av att tidigare ha slutat
med medicinen?
Känner du igen symtomen?