Hos doktorn

Mer
15 år 8 månader sedan #144177 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hos doktorn
Jag började känna äckel när jag skulle ta medicinen och så fort jag tänker på Abilify mår jag nästan illa. Så det positiva är känslan att inte ta den, det är en befrielse.
Annars har mina tankar blivit sämre, jag tänker mycket obehagligt när jag planerar dåd och inte kan sluta med det, det känns som mitt huvud ska explodera ibland. Jag börjar tro att min omgivning, grannar och så har börjat prata om mig bakom ryggen. och jag vet vem den skyldige är som börjat med det. Så jag vet inte vad jag ska göra med personen ifråga.
Jag blev lite rastlös av Abilifyn som jag inte tyckte om.
Mer
15 år 8 månader sedan #144182 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hos doktorn
Det låter inte bra att du planerar dåd för om du skadar någon, så kan det bli långvarig tvångsvård för dig och det är ju inte särskilt kul att drabbas av. Du kanske skulle behöva en annan medicin än Abilify. Har du prövat Risperdal eller Trilafon, som ger litet bättre effekt än Abilify och mindre risk för rastlöshet?
Mer
15 år 8 månader sedan #144549 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hos doktorn
Nu har jag varit hos dom och sagt att jag inte tänker komma till deras veckomöte och inte ta min medicin, Sen reste jag mig och gick samtidigt som jag sa att jag ringer när jag behöver mer sömnmedicin. Jag sa också att jag mådde sämre av att komma till dom.
Så nu känner jag mig fri som en fågel.
Mer
15 år 8 månader sedan #144570 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hos doktorn
Bra att du berättade hur det gick vid läkarbesöket för jag tänkte imorse att det var idag, som du skulle dit igen. Vad sa de när du inte ville dit på fler veckomöten? Hoppas att de skall gå bra för dig framöver.