Blivit fel bemött av Psykolog och Läkare

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #164828 av
Hej!
Jag hade en form av psykos efter en bilolycka i februari, blev tvångsintagen.

Jag har varit helt frisk och mått toppen sedan den tog slut efter 2 dagars inläggning på psykiatrin, eller psykos och psykos vet inte, men tänkte en del konstiga grejer. och hörde lite röster. och för detta drogade de ner mig och utsatte mig för kränkningar av alla dess slag berövelse av min frihet och utsatte mig för risker när de gav mig mediciner.

En psykolog jag haft i några månader efter sade till min läkare att jag inte svarat på hennes frågor och läkaren sade att jag inte var frisk nog så han sjukskrev mig på deltid.

Psykologens tankagångar kanske är felaktiga eftersom jag varat på 95% av hennes frågor. dennes frågor är: vilket tv-program kollar du på? och detta får hon betalt för.

Jag mår toppen, men det är jobbigt att folk går och säger hur jag mår hela tiden, jag vet inte vad detta kommer leda till, människor är onda och ingoranta väldigt ofta och vem vet snart kanske jag sitter fastspänd och nerdrogad och kommer aldrig ut till arbetslivet. för att läkaren och psykologen inte har de personliga egenskaperna som lyhördhet, eftertänksamhet, förmåga att tänka själv, bra bemötande och så vidare, attityd, ignorans, form av ondska.

Så därför måste jag gå och träffa psykologen fortsättingsvis tills denne säger "ja, nu har han svarat på alla mina frågor, nu tycker jag han är frisk"

det är hemskt hur vissa människor är struktuerade och fungerar, deras dna fel, men man kan förändra sig själv och försöka tänka själv och skaffa sig alla bra personliga egenskaper och sluta göra det surt för en själv och sina vänner.

Sverige är väldigt dåligt, aftonbladet, svt alla medier som inte gör det de ska göra utan bara tänker på hur de ska köpa sin nästa vin,sprit -flaska på systembolaget. de skiter i sig själva och andra människor och varelser.

de uppmärksammar varken äldreboendes, missbrukares, stökiga ungdomars, alkoholens helveten. listan slutar tyvärr inte - snus, våld,

allt hade de kunnat få bort i samhället om de brydde sig om Kärlek och Godhet.

Om alla människor visste det jag visste så skulle ingen skada någon annan, alla skulle nå befrielse enkelt.

Vad ska jag göra? Säga till psykiatrin? Ska jag anlita en advokat?
Jag blir ju skrämd, om de säger att jag är SJUK när jag mår Toppen, då är ju rättvisan bortförd.
Mer
15 år 5 månader sedan #164829 av Geta
Nyligen läste jag någonstans att det är vanligt när man
intensivvårdas att ha hallucinationer eller mardrömmar.
Den här artikeln handlar om det:
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3555&a=854137
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #164848 av
Ingenting blir bättre med kärlek. Hat, vrede och ilska driver mänskligheten framåt.
Mer
15 år 5 månader sedan #164850 av Stinan
Lustigt; min psykolog vill oxå veta vad för TVprogram jag tittar på och varför..
Mer
15 år 5 månader sedan #164853 av AnnKatarin
Min psykolog ville också veta vilka tv-program jag tittade på. Undrar vad det innebär?
Mer
15 år 5 månader sedan #164859 av Geta
Det var samma här att psykiatrisköterskan frågade vad
jag såg i TV. När jag sa bland annat text-tv så undrade
hon om jag behövde översättning när det gällde skånska.
Det ska ha funnits när det gäller vissa filmer.