Blivit fel bemött av Psykolog och Läkare

Mer
15 år 5 månader sedan #164870 av Nissegossen
Vad man tittar på, på TV avslöjar vad och hur man tänker!

Tänk själva, vad ni matar er med för program ger en inblick i hur ni tänker.

Förr i världen sade man, att det som stod i bokhyllorna hemma hos en person speglade vad man innerst inne hade för tankar.

Det sades då; visa vad du läser så skall jag säga vem du är!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #164878 av Geta
Jag tycker det är hemskt med personer som säger -
Jag vet precis vem du är! Eller som säger att grannarna
vet också vem du är. Eller när man bor i en liten stad
så gäller det att passa sig.
Fast man försöker sköta sig men får ändå pikar för att
man är pensionerad. Det här är personer inom Baptist-
kyrkan och Missionskyrkan som är på mig.
De tror att jag kan jobba idéellt i stora grupper. De förstår
inte att jag blir psykotisk då.
Personer inom den här gruppen har också gått igenom
mina bokhyllor för att få ledtrådar.

Man är väl ingen insekt som ska träs upp på en nål för
att ingå i en samling.
Mer
15 år 5 månader sedan #164900 av Admin1
Jag har läst att många med schizofreni har svårigheter att hänga med i TV-program och särskilt lite mer komplicerade program med en handling, där man måste minnas vad som hänt innan för att man skall kunna hänga med. Favoritprogram för personer med schizofreni är tecknade program typ South Parks och Simpsons samt resefilmer. Jag tror det kan vara, därför de frågar vad man ser på TV.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 5 månader sedan #164904 av Jocke
Ja Geta, du får ta risken och bli otrevlig även om dessa kyrkor kan frysa ut dig. Jo, jag hör också att folk tror sig veta vem jag är, men jag säger, inbilla er inget, isåfall är det en envägskommunikation, då kan ni omöjligen känna mig. Jag tror det är så man måste tänka. Ocyh du ska aldrig låta dem få insyn i ditt privata, stängde ut en jehovas vittne en gång genom att visa att jag inte var tillgänglig just då för en samtal. Ville inte att han skulle se att en bomb hade briserat i studentlägenheten. Stängde helt sonika dörren.

Vars är världen på väg?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #164942 av

Gäst skrev: Ingenting blir bättre med kärlek. Hat, vrede och ilska driver mänskligheten framåt.


om man är ond får man komma till helvetet en plats otrevlig plats efter döden eller så blir du ett djur i din nästa återfödelse

så var God och sluta skriv onyttiga saker i universum - allvarligt -
Mer
15 år 5 månader sedan #164973 av Fantasio

Admin1 skrev: Favoritprogram för personer med schizofreni är tecknade program typ South Parks och Simpsons samt resefilmer.


Mysko. Jag är ett stort fan av The Simpsons o gillar även South Park