hjälp och råd från erfarna här

Mer
18 år 3 månader sedan #32053 av colagalen
alltså fick höra en sak idag som skrämde mej ganska mycket.
Pratade med en av mina kompisar den som jag kände hade mest gemensamt med.
Hon och en vän satt på tåget och pratade med en kille/man.
Det visade sej att han hade jobbat lite i det lansting där jag är på psyk och pratar dom två lanstingen har kontakt med varandra.
Det kom fram både det ena och det andra.
Och vad skall man tro jag fick ju aldrig chansen att prata med honom ensam eller dom två vännerna innan jag skulle gå av.
Det var en konstig bild som han beskrev att det skulle vara så när jag hade varit där en gång det skrämde mej.

Så därför undrar jag vissa saker.

Hur vanligt är det att patienterna ligger i bälte
och
Hur vanligt är det att dom blir nedsövda och får ligga där under lång tid?

Visst så vet jag att det finns sådana med som behöver det men det skrämde mej att det skulle komma från honom.

Därför undrar man om han vet vad han talar om om han verkligen jobbar där som han säger och om han överdriver mycket
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32057 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet hjälp och råd från erfarna här
Där jag var intagen fanns det patienter som varit våldsamma som fick ligga flera MÅNADER i bälte med TUNGA mediciner. Jag hörde om en kille som fick ligga bältad 4 månader med 17 mg Risperdal i kroppen/dygn.
Men det tycks ha gjort honom gott för nu mår han väldigt bra.
Han har slutat röka och tränar som ett djur. Han var riktigt vältränad sist jag såg honom.
Har själv haft motsvarande dos i kroppen fast av ett annat preparat när jag mådde dåligt, och då är man TRÖTT.
Mer
18 år 3 månader sedan #32064 av colagalen
Svar från colagalen i ämnet nedsövd
Alltså om man är nedsövd så borde det väl hjälpa tycker man det känns som för många eller vissa här att det banar åt fel håll lite ju inte alls så mycket men det kan bli värre snabbt. jag försöker att koppla av så mycket jag kan men det blir sällan så långa stunder ändå. innerst inne så vill man ju bara må bra så vad sjutton det skall inte bli värre i alla fall.