Öppenvårds LPT

Mer
8 år 4 månader sedan #790941 av jiva
Öppenvårds LPT skapades av jiva
Hur många här är det som har öppen psykiatrisk tvångsvård (vad man nu kallar det)? Jag blev utskriven från sjukhuset där jag var på LPT för ett år sen nu, och idag skulle förvaltningsrätten återigen bestämma om jag ska ha fortsatt öppen tvångsvård. Är det många av er som har det också?
Mer
8 år 4 månader sedan #790944 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Öppenvårds LPT
:flag

En gång psykiatrin vägen - alltid psykiatrin!
Mer
8 år 4 månader sedan #790947 av Geta
Svar från Geta i ämnet Öppenvårds LPT
När jag var inlagd med LPT 1998, blev jag utskriven på prov en tid innan LPT:n avskrevs.
Mer
8 år 4 månader sedan #790965 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öppenvårds LPT
Det fanns inte den benämningen tidigare och eftersom jag inte legat inne på länge (Låg inlagd senast årsskiftet 86-87) Så har jag mig veterligen ingen öppenvård med tvång. Fast det är ju rätt lätt för en läkare att ta in någon på avd för lpt och sedan skriva ut och då ha öppen tvångsvård. Du får helt enkelt skaffa någon att ha vid din sida om förvaltningsrätten sammanträder som både lyssnar på, vad du har att säga och som verkligen kan lagen och du själv får då också argumentera i rätten. Har du inte pengar, så är det enkelt att skaffa ett personligt ombud som bara jobbar för dig och som är helt gratis och kan tala för dig och som vet vad du vill och som för din talan.
goteborg.se/wps/portal/enhetskat ... MAfIjo8ziA
Här vad jag tror PO i ditt område, ring till dem och prata med dem. Om du inte bor kvar och bor någon annanstans är det denna länk. www.brackediakoni.se/personligt-ombud

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #790966 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öppenvårds LPT
Men snälla nån, det går inte att lägga in översta länken, utan du får där söka själv Detta för att det räcker inte med att kopiera länken och lägga in den. Det borde gå att söka på google på denna länk. encrypted.google.com/#q=personli ... 3%B6teborg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #790967 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öppenvårds LPT
Synd att du inte fick reda på det här tidigare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum