Öppenvårds LPT

Mer
8 år 4 månader sedan #791112 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Öppenvårds LPT
Det är nog ett 20-tal som fått ÖPT här. ÖPT har inte funnits så länge och sedan 2008. Har läst att den brukar vara i en månad ungefär. Det verkar som om ÖPT har få bevisade fördelar.
[url:wli91ew8]http://www.viska.se/index.php/nyheter1/19-varden/5795-opt-verkar-ha-fa-fordelar-hittills[/url:wli91ew8]
Mer
8 år 4 månader sedan #791216 av mopa
Svar från mopa i ämnet Öppenvårds LPT
Jag har haft lpt o varit hemma.det gick bra, så jag slapp lpt efter ett tag.
Mer
8 år 4 månader sedan #791219 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Öppenvårds LPT
Jag blev tvångsinlagd våren 2008 för jag gick runt på stan och lekte Polis! Jag tog inte min Seroquel under denna period och blandande Stesolid och alkohol! Jag trodde jag var en civilsnut som gick runt på krogar och analyserade pundare och gav order om att dom skulle upp till sjukhuset och ta prover! En del trodde verkligen att jag var Polis, till o med Poliser själva! Men tillslut spårade det ut när jag anklagade en krogvakt för drogmissbruks beteende och den riktiga Polisen kom och körde upp mig till psyket. Där låg jag 2 dygn och fick min Seroquel igen och blev av med grandiosa vanföreställningar!
Mer
8 år 4 månader sedan #792319 av jiva
Svar från jiva i ämnet Öppenvårds LPT
Det blev 6 månader till med tvångsvård för min del. Förvaltningsrätten beslutade.
Mer
8 år 4 månader sedan #792448 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Öppenvårds LPT
Men det kanske inte gör så mycket eftersom du vant dig vid den.
Mer
8 år 4 månader sedan #792490 av jiva
Svar från jiva i ämnet Öppenvårds LPT
Ja, det spelar inte så stor roll faktiskt. Skulle vara skönt att bli av med boendestödet som kommer varje kväll för att kontrollera/stödja mig med medicineringen.