De är inte fienden

Mer
7 år 6 månader sedan #872924 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet De är inte fienden
Kommer ihåg när min syster låg inne, då var det en av skötarna som pratade bäbisspråk när han pratade med henne. Tyckte jag var väldigt provocerande.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 6 månader sedan #872927 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De är inte fienden
Det förstår jag, Zoro. Man är inte förståndshandikappad per automatik om man har en psykisk sjukdom.
Mer
7 år 6 månader sedan #872929 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet De är inte fienden
Precis... Väldigt nedvärderande.
Mer
7 år 6 månader sedan #872936 av Geta
Svar från Geta i ämnet De är inte fienden
Har aldrig märkt att psykiatripersonalen har talat med mig som om jag vore förståndshandikappad.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 6 månader sedan #872937 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De är inte fienden
De flesta skötare är okej, en man som närmar sig pensionsåldern är rolig att prata med. Vi har spelat bowling och minigolf tillsammans. Han är lite av en gamäng. Kaxiga muskelbyggartyper har lyst med sin frånvaro, som tur är.
Mer
7 år 6 månader sedan #872954 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet De är inte fienden
På en avd på sjukhus, finns två kategorier personal, de godhjärtade med empati, samt de plitar jag kallar dem, som är stora biffiga grabbar som lever och arbetar där för att de tycker att det är roligt att brotta ned folk, för exv en tvångsinjektion.

De har noll empati, men klinikchefen anställer dem med åtanken på just detta.

En klinikchef tillika överläkare skröt om att han inte hade bältning på sin klinik och personal på hans klinik sade till mig, att de patienterna skickar han till intaget, där de tar hand om honom. Det vill säga rätt i getingboet med biffiga typer, som var mer vana vid att brotta ned folk än de på avd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum