Kan man få LPT eller ÖPT trots att man tar medicinerna?

Mer
6 år 11 månader sedan #935077 av Carmen Al Kebab

MsTibbs skrev: Man kan ha vanföreställningar, tycka nån ser snett på en... men förhoppningsvis är du inte en av dem.

Nej, ser inte konstigt heller.
Mer
6 år 11 månader sedan #935080 av Carmen Al Kebab
Men om vi säger att jag blir psykotisk genom att jag tror vissa människor försöker kontrollera mig... < Detta är i värsta fall, jag attackerar aldrig folk fysiskt eller stör mina grannar... Hör inte röster eller ser konstiga saker heller.

OK, baserat på det jag skriver i tråden, i värsta fall så höjer dom medicinen & blir ingen LPT eller ÖPT ifall jag blir psykotisk på detta sätt trots jag tar medicinen? Jag är inte farlig för någon annan och tar aldrig självmord.

Om vi ska försöka sammanfatta tråden och få något utförligt & korrekt svar.
Mer
6 år 11 månader sedan #935132 av Nissegossen
Du kan åka utomlands på Antipsykotika, fråga ambassaden i det land vad som gäller medicin i det landet.

Du kan även hämta ut medicin i det land du reser till. Skaffa dig recept efter att ha hört ambassaden vad de säger.

Skulle vilja säga att injektioner med medicin går troligast att få i främmande land. Ett EU land om man skall åka dit skaffa det Europeiska sjukförsäkringskortet ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=559&langId=sv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #935134 av Nissegossen
Det kortet är gratis, alla borde ha det i sin plånbok. Jag har det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #935149 av MsTibbs

IngeF skrev:

MsTibbs skrev: Om jag skulle säga att röster befaller mig att skjuta folk på torget, så lär jag få LPT!

Når du først har sagt det, er det vanskelig å ta det tilbake.


De sa att jag kunde spärra det avsnittet i journalen om jag ville, men varför? Det är ju sant.
Mer
6 år 11 månader sedan #935173 av Amandara
Carmen al Kebab....hur skulle du hantera en vän som var psykotisk?