Kan man få LPT eller ÖPT trots att man tar medicinerna?

Mer
6 år 11 månader sedan #934820 av Carmen Al Kebab
Jag vill ha kul, mycket trist i Sverige.
Mer
6 år 11 månader sedan #934822 av Geta
Är du spänningssökande?
Mer
6 år 11 månader sedan #934824 av Carmen Al Kebab
Inte precis, men jag tycker det är bättre på andra platser än Sverige.
Mer
6 år 11 månader sedan #934841 av Carmen Al Kebab
Ingen som vet om frågorna än att skriva "Ja det kan man"? Då blir frågan, hur?
Mer
6 år 11 månader sedan #934848 av Inwatto
LPT används mest om man anses vara en fara för sig själv eller andra. Det används inte som ett straff för att man slarvar med medicinen, men medicinslarv leder lätt till att man blir helt tokig. Då är LPT (och ÖPT) befogat. Sedan kan det hända att man får ett psykotiskt skov trots medicinering. Om man inte inser att man är sjuk, kan LPT behövas.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 11 månader sedan #934857 av Carmen Al Kebab

Inwatto skrev: LPT används mest om man anses vara en fara för sig själv eller andra. Det används inte som ett straff för att man slarvar med medicinen, men medicinslarv leder lätt till att man blir helt tokig. Då är LPT (och ÖPT) befogat. Sedan kan det hända att man får ett psykotiskt skov trots medicinering. Om man inte inser att man är sjuk, kan LPT behövas.

Ja men LPT händer bara ifall man inte vill ta emot den medicinering som gäller, till exempel om jag hade 10 mg och nu höjer dom till 15 mg... Om jag inte tar den medicineringen som läkaren säger så blir det LPT... Men hur som helst, om jag accepterar medicin sänkning/höjningen så finns ingen risk för LPT eller ÖPT?