Får man stirra på en skötare som stör mig hela tiden?

Mer
6 år 11 månader sedan #937588 av Carmen Al Kebab
Får man stirra på en skötare som stör mig hela tiden? Alltså med stirra menar jag då i minst 30 sekunder tills han drar... Om dem börjar hota med bältessäng eller starka mediciner, får dem göra det då? Vad kan jag göra för att dem ska få ett straff ifall detta är olagligt?

Nu är det bara 2 personer som gör så här och dem gör det ofta på kvällstider... Alla patienter hatar dem två innerst inne, men det är bara jag som är tydlig med mitt hat mot dem.

Jag testade stirra ut en av dessa skötare, han stack och det hände inget mer under hela LPT-vistelsen... Men jag vet inte hur jag ska göra ifall dem gör något olagligt i framtiden.
Mer
6 år 11 månader sedan #937599 av MsTibbs
Kan du inte bara be dem sluta stirra och sen bete dig som folkmot dem? Stirrar du kan folk uppfatta det som hotfullt beteende.
Mer
6 år 11 månader sedan #937602 av Utomjordingen
När jag var inlagd på psyket höst-vinter år 2014 så var det en patient som gick runt-runt-runt på avdelningen och ibland kunde han plötsligt stanna och stirra på mig när jag rökte cigaretter. Jag tog det som om han försökte telepatisera med mig... fast jag vet inte idag om det var av den orsaken!?
Mer
6 år 11 månader sedan #937609 av Carmen Al Kebab

MsTibbs skrev: Kan du inte bara be dem sluta stirra och sen bete dig som folkmot dem? Stirrar du kan folk uppfatta det som hotfullt beteende.

Jag har alltid betett mig som folk runt alla inom personalen, men just dessa två är idioter, inte bara enstaka tillfällen.

Om man går till fysiskt angrepp är det ett brott, men att stirra ut någon är inte ett brott.

Detta är det enda som hjälper mot idioterna, annars kommer dem komma tillbaka upprepande gånger och störa mig 24/7.
Mer
6 år 11 månader sedan #937749 av Admin1
Det är bara läkare som kan ordinera läkemedel och bältning. Ej skötare. Bältning skall anmälas till Socialstyrelsen och bältning är sällsynt idag vid schizofreni och drabbar en 1-2 gånger i livet i genomsnitt.
Mer
6 år 11 månader sedan #937922 av Carmen Al Kebab
Vänta nu, en läkare måste bekräfta det? Så det bara kan hända under dagtid eller av någon jourläkare på telefonen under kvälls/nattetid? Vad händer ifall dem har skrivit felaktigt till bältningen, hur kan jag bevisa att dem har gjort fel då?