Tvång i öppenvården

  • Putte
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48386 av Putte
Tvång i öppenvården skapades av Putte
Om alliansen får bestämma så kommer det bli tvång i öppenvården. Mer rädsla och vanvård för patienterna. Förföljelse är det. Farscistmetoder är det folkpartiet propagerar för.

Förbättra vården och ha mer koll på de som jobbar inom psykiatrin istället så vården bli bättre och humanare och mer konstruktiv.

De som mår sämst och är mest utsatta och mest rädda för "vården" dvs misshandeln inom tvångvården, klarar inte av att angagera sig och gå och rösta. De blir utsatta för såna farscistoida tendenser som alliansen står för.

Vi alla kommer drabbas av detta!
Mer
17 år 7 månader sedan #48389 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Tvång i öppenvården
Nja... Misshandel och tvång utsattes jag för av den röd-gröna alliansen i Stockholm. Tvångssteriliseringar mm praktiserades under större delen av den socialdemokratiska regeringstiden. Milton, som fått sitt uppdrag av den socialdemokratiska regeringen, verkar vara ganska inne på mer tvång i öppenvården...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48394 av
Svar från i ämnet Tvång i öppenvården
jaja...han tjänar säkert en del...men vad fan, vilket jobb han har, ganska krävande och kräver nog att man högpresterar varje dag. den som vill ha alla de förmånerna är ju välkommen att ställa upp i valet, eller utbilda sig o investera eller nåt.

tror VERKLIGEN inte att moderaterna och dess medbrottslingar (he he) skulle åta sig att sänka sina egna löner om de satt vid makten. jag håller med första inlägget, det är fan SJUKT att ha som mål med tvång i öppenvården. då kan vi ju sitta där år efter år i varandras sällskap och bara vara lika jävla undangömda som de samhällsproblem vi är. det finns bara ett humanistiskt alternativ och det är att rösta VÄNSTER!
Mer
17 år 7 månader sedan #48396 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Tvång i öppenvården
Jag är inte imponerad av något parti tyvärr. Dvs, om du röstar på sossarna pga rädsla för mer tvång har du blivit lurad. Då röstar du pga religiöst fruktan för 'högerspöket' och inte pga sakfrågor. Om du däremot tror på t ex sossarnas idéer (om de nu har några?) så pass att du vill rösta på dom är det en helt annan sak. Men att koppla ihop tvångsdebatten med ett eller flera enskilda partier som om inte regeringen själva har mer tvång på agendan är vilseledande.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 7 månader sedan #48397 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tvång i öppenvården
Hade inte reinfeldt ngn billig hemhjälp? Marknadsanpassad vård, så är det bara din kassa dem är ute efter. Tvångsvården vet jag för lite om, men sett sammantaget, så är vänstern ett alternativ för den som vill ha en någorlunda säker välfärd, utan att själv riskera sin sparkapital som riskkapital!

Man kan ju säga vad som helst om politik, men alla är inne i det för att tjäna pengar, det är inte längre ett inre "kall" som driver dem!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 7 månader sedan #48398 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Tvång i öppenvården
Det är det enda fråga i detta som är intressant för mig. Inflytande över min egen vård.