Tvång i öppenvården

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 7 månader sedan #48401 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tvång i öppenvården
Upphandlingen på chefsläkarnivå vad gäller kontraktsvård, kan jag också för lite om, men jag vet att en stor brukarförening har försökt "tassa" med cheferna, men dem har hoppat av samarbet pga nonchalans från cheferna, andra avdelnigar hoppade även dem av samarbetet pga sympati.

Nog skulle jag nog kalla vårdarnas behandling av en som annigen respektlös, men samtidigt kanske jag inte själv respekterar deras yrkesmässiga hållning, man får ju skilja på sak och person.

Om jag väljer at6t ta vård via säter-modellen, så kostar det min landsting extra kulor, och inte tror jag dem är intresserade av min hälsa, när dem anser denna vård kan bedrivas via det egna landstinget.

Sen tror jag inte man bör vara alltför långt borta från sin hemstad, om man har en psykiskt instabilitet! Det är inte bara stålarna som styr vården, utan det är hur vårdarna sammantaget ser på vårdsituationen för alla.

Det är synd att vården inte är individsanpassad, utan det är den kollektiva välfärden som styr, men det är en annan fråga, som mer handlar om ideologi och inte välfärd!

Vars är världen på väg?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48412 av
Svar från i ämnet Tvång i öppenvården
Vänsterpartiet säger blankt nej till tvång inom öppenpsyk. Men snart är det klart hur det blir!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48415 av
Svar från i ämnet Tvång i öppenvården
SylviaP...som du resonerar kring persson och gräddfil, inkomster och herrgårdar....HUR KOMMER DET SIG ATT DU RÖSTAR HÖGERN ?? den typen av beteende kommer nämligen garanterat att öka...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48417 av
Svar från i ämnet Tvång i öppenvården
man styr inte ett land som man styr ett företag!! sjukdomar skall inte bringa profit och feta plånböcker, vad händer då med kvaliteten på vården!!!!!!?? företagande innebär att spara in på och utvinna maximalt ägarkapital!!! den som äger en privat vårdinrättning har inget intresse av att folk blir friska...då förlorar hon nämligen pengar.
Mer
17 år 7 månader sedan #48437 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Tvång i öppenvården
Men hallå!!! Bor vi i samma land?

Det ni målar upp har varit verklighet de senaste 12 sosse-åren???
Mer
17 år 7 månader sedan #48454 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tvång i öppenvården
Jag tror inte att psykiatrin blir bättre för att Alliansen vann valet. Först så styrs vården av Landsting och kommuner, där det kan finnas fortfarande socialdemokratisk styre. Dessutom har det tidigare visat sig att regeringen tidigare stiftat lagar, som psykiatrin ute i landet inte följer. Psykiatrin lever alltså i stor utsträckning sitt eget liv och är inte så lätt att styra. Den kommer troligtvis att fortsätta i samma stil som tidigare oavsett vem som har regeringsmakten.