Varför isolering???

Mer
17 år 6 månader sedan #50641 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Varför isolering???
Jag vet inte om det är nödvändigt i psykvården att ta till med isolering men kan berätta varför och hur jag hamnade på isolering när jag var inlagd senast.

Första gången blev jag väldigt besviken på allt när jag inte fick permission(hade vart utan permission i 2 månader). Så jag började dunka huvudet i väggen för att jag ville det skulle komma blod, vilket det tillslut gjorde. Sedan tände jag eld på min säng varav jag sedan hamnade på isolering. Var på från dagen till nästa morgon.

Andra gången så blev jag förflyttad från en avdelning till en annan efter att ha varit lite våldsam där, när jag hade tvångsmedicinerats på den avdelningen. När jag kom till den nya avdelningen så kom en vårdare och undrade hur läget var men jag var väldigt förbannad så jag sa bara i stil med: ni kan alla dra åt helvete. Efter det kom de med en injektion, jag vägrade och gjorde motstånd - hamnade på isolering till nästa morgon.

Tredje gången jag hamnade på isolering var när jag hade dratt codein(hostmedicin) som troligtvis påverkade vad som hände därefter. Det började med att jag blev väldigt irriterad över inga permissioner, ingen frigång..så jag började knuffa till stolar, som sedan ledde till att vårdare kom med nozinan till mig vilket jag slängde på golvet. Efter det kommer de med en injektion, och det är då fighten börjar. 6 vårdare hoppar på mig, jag slår till en vårdare i ansiktet så att han får näsblod, jag överbemästras, får injektion, skickas till en annan avdelnings isolering över en natt. Förlyttas sedan till den ursprungliga avdelningens isolering en till natt varav under natten hamnar jag i remmsängen efter att ha flippat ur i isoleringen.

Om det är rätt eller fel så vet jag inte. Men att betjäla min frihet ger konsekvenser även om de inte har nån betydelse för dessa läkare.
Mer
17 år 6 månader sedan #50642 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Varför isolering???
Har du fått någon diagnos Vargen?
Mer
17 år 6 månader sedan #50643 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Varför isolering???
Fredrik, de har diagnostiserat mig med hebefren schizofreni. Men själv skulle jag sätta diagnosen (lindrig)psykos med maniska inslag
Mer
17 år 6 månader sedan #50667 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Varför isolering???
Vad jobbigt, vargen... svårt när man tappar kontrollen under en sjukperiod... inte kul med konsekvenser som bältesläggning och isolering...

Jag har ju själv haft svåra erfarenheter av tvång under vårdperioder på 1980 talet...

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=15&a....php?f=15&t=2952 [/url]<!-- l -->
...förstår att du känner dig mycket kränkt...

Hoppas att du får insikt om dina tidiga tecken så att du kan få hjälp i tid, om du skulle må dåligt någon gång igen.... bättre att söka frivilligt och slippa tvånget...
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50694 av Ready
Svar från Ready i ämnet Varför isolering???
Vi måste alla göra vad vi kan för att sätta psykpersonalen på plats. En bra början är att begära att få sin journal och en logglista utlämnad, sedan kan man vid varje möte kritisera dom för all dynga dom skrivit. Om dom skrivit något riktigt förolämpande så bör man gå till Socialstyrelsen så att det raderas ur journalen. Socialstyrelsen verkar för övrigt vara den enda allierad vi patienter har.
Mer
17 år 6 månader sedan #50712 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Varför isolering???
Isa-Alise,

Det är det att jag inte vill ha en vård som inte är vård...om de vill ge mig vård för min själs korsfästelse skall de ge mig KBT, ingen medicin, ingen tvångsvård. Det är sådant som gör mig vredesfylld

Läste annars vad du skrev i tråden, anser att du stötte på en av djävulens underhuggare till läkare. Tyvärr finns det flir som honom och ännu värre sådanna som utför ännu grymmare metoder.Dessa kommer dock att få sin dom