Den fallerade rättspsykiatriska vården

  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #78619 av Ready
Svar från Ready i ämnet Den fallerade rättspsykiatriska vården
Problemet med psykvården är generellt att dem inte behandlar patienterna så som dem själva skulle vilja bli behandlade. Den så kallade gyllene regeln gäller ej. Istället så utsätter dem patienterna för deras hjärntvätt som är ett hopkok av feminism, förakt för psykiskt sjuka, darwinism och en slags heder i att ej ligga samhället till last. Resultatet är ett miserabelt liv för patienten.
Mer
16 år 10 månader sedan #78627 av Bitte
De gånger jag legat inne har de varit bra, jag fick en kontaktman som jobbade där och hade täta kontakter med mig. Men visst fanns det de som kanske borde göra något annat också men de var få till antalet.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #78634 av
Kan bara hålla med dig i din kritik Fredric. Jättekul att höra att det gått så bra för dig!!!

Var patient i Stockholm Norra psykiatri 2002 tom 2005 (inkl div slutenvård) och det höll på att gå hur dåligt som helst. 2006 utan psykiatrikontakt blev däremot ett fungerande återhämtningsår. Nu är jag på psykiatrin Södra (öppenvård) och det funkar hittils bra. Inga idiot-påhitt än iallafall.

Varför ska de lägga in en för, om de ändå bara gör en sjukare?
/Sylviaplath
Mer
16 år 10 månader sedan #78659 av Admin1
Välkommen tillbaka, Fredric!

Jag är förvånad över att diagnostiken tog 2 år för dig. Jag trodde att diagnostiken vid rättspsykiatrisk vård var bättre och noggrannare än normalt pga en ordentlig utredning av den psykiska hälsan före domen.

Den rättspsykiatriska vården skall troligen reformeras och för 90 % ersättas av vanligt fängelse. Det kanske inte blir den katastrof som många trott, eftersom det verkar enligt en ny undersökning att man bara får 20 minuters vård per dag. Jag undrar om man inte skulle komma till samma resultat om man undersökte den vanliga psykiatriska slutna vården. Den består nog också mest av förvaring också.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #78687 av
:klappa ...dock finns det många trevliga personer som jobbar inom psykiatrin, när man lär känna dem privat. När de jobbar går de in i en översittarroll istället. Det är nog bäst om man avvecklar den rättspsykiatriska vården så långt som möjligt, både för samhället och för patienterna. Jag vet sköatre som skulle hålla med mig.
Mer
16 år 10 månader sedan #78762 av Geta
Det behöver komma en ny Ann-Britt Grünewald tidigare fängelsedirektör på Österåkeranstalten.
Hon lät talas om sig och är fortfarande aktiv tror jag, med föredrag m.m.
Jag har hört henne i en debatt om ungdomsverksamhet i stan där jag bor.