Tanken förbjudan?

  • //tanne
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #80021 av //tanne
Svar från //tanne i ämnet Tanken förbjudan?
vad är det för fel på gatusopare?

undrar hur det skulle se ut om vi inte hade några villiga :lol: :lol: :lol:
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #80023 av
Svar från i ämnet Tanken förbjudan?
polisen vet inte vem den farligaste är... 8O :twisted: //tanne
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #80024 av
Svar från i ämnet Tanken förbjudan?
i dom lungnaste vatten simmar dom farligaste fiskarna runt..och äter upp dom små :twisted: :P //tanne
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #80026 av
Svar från i ämnet Tanken förbjudan?
jag är SNÄLL!!!!!!!!!!!!!!!! MEN SJUK :cry: :cry: SORRY :(
Mer
16 år 10 månader sedan #80050 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tanken förbjudan?
Frågan är har människan tanke frihet?

Jag kan påstå att vi inte har det, men vi har frihet att inte lyda våra tankar!

Så, därför har vi vår fria vilja, detta trots att vi inte har tankefrihet!

Detta gör också att vi inte kan lasta någon "röst" för det vi gör! Detta även om rösten säger att han är Gud och hans moster!

Men, jag har viss förståelse för att en del gör överilade våldsbrott under en psykos!

Men, till syvende och sist måste vi ta ansvar för våra egna handlingar! Så, vi kan inte skylla på någonting!

Att gå omkring bland de som inte har sjukdomsinsikt och är djupt inne i en psykos är att likna vid att röra sig i ett minfält!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 10 månader sedan #80128 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tanken förbjudan?
Nja, egentligen ska jag inte uttala mig, om huruvida människan har tankefrihet eller inte? Jag lyder vissa av mina tankar, för att slippa ha ont. Alla vill ju undvika smärta? Den enda fria viljan jag har, är att inte medvetet skada andra människor.

Visserligen förekommer mina tankar mina handlingar, men det kan jag godta även om det skadar mina intressen framför att skada andras. Jag kan inte lasta ngn röst för ngn av mina misstag, som ofta sker i stressens anda. Men jag kan skylla på teven, det är min försvar, men jag vet att det inte går att peka ut ngn specifik person.

Men jag vet att många roas av vissa röster som dem hör via teven, för mig är just dem rösterna jobbiga. Jag kan bara säga att teven ger en falsk verklighet åt många. Det kan vara bingolotto som skapar en trygghet för stunden, men det är bara pengar.

Tankefrihet Nisse, är det att leva varje dag, som om det vore den sista? Vi hörs!

Vars är världen på väg?