LPT:ad

Mer
16 år 6 månader sedan #94479 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet LPT:ad
Jag förstår inte vad du menar riktigt, men jag tror att du känner dig felbehandlad och att du ramlat mellan stolarna i systemet. Kräv att få en kontaktperson som kan reda upp saker och ting åt dig. Du måste ha rätt till sjukpenning eller sjukersättning om de tvångsvårdar dig pga sjukdom.
Stå på dig men skaffa en kontaktperson det blir nog lättare då att reda ut saker och ting. Hon/Han har ett ansvar till att hjälpa dig, det är deras jobb.
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #94541 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet LPT:ad
4 års hjärntvätt i sossetvångsvård p.g.a. "tankestörning" utan ett öre i sjukpenning eller -ersättning måste vara brottsligt. Tyvärr jobbar de bara med att maximera drogförsäljningen och skiter i vad patienten själv säger om välbefinnande. Nämner jag juridik eller ekonomi, t ex att jag har fordringar och väntar på pengar vilkas förfallodag har passerat medan jag de factos jälv är skuldfri så blir de helt blanka i huvudet och startar sitt psykovirus "det är inte det, Umeå du?".
Mer
16 år 6 månader sedan #94631 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT:ad

Niklas. skrev: Själva har reptilhjärnornas hemliga agenda bokat en sjuk idag igen utan officiell kontaktperson, utan officiell stödperson, utan officiell sjukskrivning, utan officiell vetenskaplig mätning eller förklaring o.s.v. Bara sjuka anklagelser typ "du sa..."


Skall du bli inlagd och få tvångsvård? Det är ju vid tvångsvård enbart som man har rätt till stödperson om jag har fattat saken rätt. Hoppas att det löser sig för dig på något sätt. Det kan vara bra att ha ett personligt ombud om man vill ha sjukskrivning och liknande. Det är kommunen som tillhandahåller personliga ombud och det kostar ingenting.