Utanförskapet, del 1

Mer
19 år 2 månader sedan #9840 av dalo
Svar från dalo i ämnet Utanförskapet, del 1
Kae,

<!-- e --><a href="mailto:daniel.lonn@home.se]daniel.lonn@home.se[/url]<!-- e --> Se på mig som Statioil; det du behöver, när du behöver det.
Mer
19 år 2 månader sedan #9868 av dalo
Svar från dalo i ämnet Utanförskapet, del 1
Och dessa förbannade oskrivna regler! Har aldrig förstått mig på dem. Allt som alla tycks "bara veta" som nån jävla inprogrammerad funktion saknar jag. Min tidigaste erfarenhet inom detta ämne började någon gång 1989 i första klass, då jag aldrig förstod detta med ironi, förstår det fortfarande inte. Tror på vad folk säger, men det blir alltid, alltid fel då jag inte förstår när folk är ironiska eller inte. Inget problem för mig, inget problem för andra, konflikten (återigen) uppstår när jag ska kommunicera med andra, eller när mina två världar ska kommunicera med varandra i mitt huvud,

Allt det oskrivna, alla dessa "sociala regler" (andras benämning, men varför inte?). Saker som "man" bara "ska veta". Saker som "bara är". Har alltid ifrågasatt dem, för att jag aldrig har förstått dem. Är inte av denna värld, den känslan har funnits sedan jag har minnen öht.

---

Kae, jag var nog otydlig i mitt förra inlägg -jag vill jättegärna vara e-post vän med dig. Hör gärna av dig. <!-- e --><a href="mailto:daniel.lonn@home.se]daniel.lonn@home.se[/url]<!-- e --> Vem som helst får såklart skriva vadsomhelst -precis så som det ska vara.