Två dagar från abort?

  • Krigaren
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11649 av Krigaren
Svar från Krigaren i ämnet Två dagar från abort?
Hanna! Ditt hjärta säger dig att du vill behålla barnet. Ditt hjärta säger dig att du kan hålla balansen i livet och klara av att ta hand om det. Vissa andra människor påstår att du inte ska klara av det. Tror du inte att genom att visa dem att du kan klara det, att de ger dig en chans!?
Om det skulle ske en sådan situation, borde då inte din psykolog och/eller psykiater kunna ställa sig bakom dig?

Följ ditt hjärta....
/M
Mer
19 år 1 månad sedan #11659 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Två dagar från abort?
Ett väldigt svårt och jobbigt beslut. Kanske borde du också rådgöra med pappan för att inhämta hans synpunkter? Det är säkert lättare att hantera ditt beslut framöver om du delar ansvaret här.

Tänk också på att du är väldigt ung och att du har nästan 20 år på dig att bli mamma. Det blir säkert också lättare i framtiden när du hunnit bli lite äldre och etablerad. När du fått egen lägenhet och sjukdomen hunnit stabiliseras. Efter 5 år brukar sjukdomen lugna ner sig hos de flesta och de finns också de som helt tillfrisknar. Kvinnor har ju dessutom oftast en lindrigare sjukdom.
Mer
19 år 1 månad sedan #11660 av bara_på_låtsas
ojoj....sånt här är aldrig lätt! Man vill ju inte känna sig som en mördare....det gör jag. Fastän det inte ens var jag som gjorde aborten (jag är ju kille). Det finns nog inget riktigt bra sätt att hantera det här, men ett trick är nog att försöka att inte grubbla så mycket på det. Hoppas allt går bra till slut :be
Mer
19 år 1 månad sedan #11666 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Två dagar från abort?
Jag vet inte vad jag kan säga, mer att jag finns här för dig och jag stöttar dig vad du än gör.

Kram
Mer
19 år 1 månad sedan #11668 av Hanna_Norr
Svar från Hanna_Norr i ämnet Två dagar från abort?
Hej Hanna!
Länge sen nu..är rädd att du kommer ångra att du gjorde aborten om du genomför den..Det är Du som ska bestämma!Absolut Ingen annan-Låt inte det ske!!
Du känner att du vill behålla barnet och då ska du förmodligen göra det också!Har själv genomgått en abort och ville det egentligen inte..men det var under andra hemska omständigheter,inte kul alls :cry:

Är inte här så ofta pgr av har ing egen dator och får int sova,jätte trött.

Önska Alla här gott på Viska :!:
Mer
19 år 1 månad sedan #11677 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Två dagar från abort?
Du måste följa ditt hjärta om det inte talar emot logiken, vilket av vad du skriver här det inte gör, tvärtom. Tycker jag.