Två dagar från abort?

Mer
19 år 1 månad sedan #11636 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Två dagar från abort?
Prata med din psykolog och dina vänner... lyssna på dem som du litar på... sök stöd ifrån dem som kan ge dig det... posta här också... prata med någon jourtelefon om det hjälper...

Två dygn är lång tid... många ögonblick att fundera... och lite tid....

Jag tänker på dig... hoppas att du kommer fram till hur du vill göra...
Mer
19 år 1 månad sedan #11642 av Harriet
Svar från Harriet i ämnet Två dagar från abort?
Känner med dig även om jag aldrig varit i samma situation.Jag harr dock ofta låtit andra fatta beslut åt mig och vet att det bara leder till olycka och bitterhet. Vill bara att du ska veta att det aldrig finns ett rätt och ett felaktligt beslut....
Det räcker med att det är ditt eget, det som du känner är rätt...
Använd dagarna som är kvar med att prata med människor du litar på och (det som jag skulle göra)läsa böcker du tycker om- du citerade ju en filosof .......kanske kan det hjälpa
Och du Hanna... det kommer att gå bra.... känner dig inte så väl men jag vet det ändå.
Kram Emelie
Mer
19 år 1 månad sedan #11643 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Två dagar från abort?
Hanna! Jag kan inte säga annat, behåll barnet! Hoppas det går bra för er!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 1 månad sedan #11645 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Två dagar från abort?
Hej Hanna
Du är inte så lätt att få kontakt med. :)
Du är i en fruktansvärd sits. Men det vet Du ju själv.
Vill bara säga att vilket beslut Du väljer så ska jag försöka vara ett stöd för Dig. Det hoppas jag att Du vet. Jag är ingen hjälte, kan bara göra vad jag kan. Vill ge Dig en jätte-
[color=red:2h8771w1][size=200:2h8771w1]kram[/size:2h8771w1][/color:2h8771w1]
Tillagt: Oops
Mer
19 år 1 månad sedan #11646 av milla
Svar från milla i ämnet Två dagar från abort?
Hej Hanna.
Lyssna på dig själv.
Fråga dig själv om du har orken att uppfostra ditt barn.
Är du tillräckligt stark?

Besluten kan endast du ta.
Ingen kan besluta åt dig.
Från oss andra kan du endast få råd eller åsikter.
De varierar kraftigt eftersom vi alla har olika erfarenheter som vi fått genom livet.
Det kan du inte klandra någon för.

Det du kan klandra över är om du inte får tillräckligt med stöd av myndigheter/psyk om skruttisen nu ska födas.

Mitt intryck av dina tankar är att du vill verkligen ha barnet.
Jag har själv gjort abort när jag var endast 16 år gammal, fast jag var rädd och inte mogen att ta hand om ett barn.
Det verkar vara skillnaden mellan oss.
Du verkar vilja ha barn..då borde du gå på din känsla.
Intutionen brukar inte slå fel.

hoppas du bestämt dig snart..och vilket beslut du än tar så hoppas jag att du blir nöjd över beslutet..

var stark!

lycka till
Mer
19 år 1 månad sedan #11647 av Panda
Svar från Panda i ämnet Två dagar från abort?
Jag tycker att du verkligen borde lyssna till ditt hjärta. Det är ett så stort beslut. Andra människor ger gärna råd när det gäller viktiga beslut, men det är inte alltid de har rätt, bara för att alla säger samma sak. Bara du känner vad du vill, även om det är svårt och förvirrande.

Du kanske inte är i en mönstersituation för att skaffa barn, men varför ska man alltid vara det? Folk viskar och kommenterar med sina "goda råd" så fort en kvinna utanför mönsterenliga situationer blir gravid. Men man har alltid rätt att bestämma själv! Det ska ingen få ta ifrån dig!