Asperger

Mer
19 år 2 veckor sedan #12980 av ninni
Det finns en stor ärftlig disposition vid As (som det förkortas inom kretsen), som vid adhd och Tourettes syndrom.
Hela släkter kan vara "drabbade" i alla fall finns det personer inom släkten som har det!

Jag vet för jag har själv diagnosen As dock har jag aldrig drabbats av någon psykos om vi nu inte ska räkna med övergående knarkpsykoser!

Ninni
Mer
19 år 2 veckor sedan #13000 av Undrande
ja, alla i min släkt är nog maniker, doktorer,godsägare, direktörer.
  • Popeye
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 veckor sedan #13382 av Popeye
Svar från Popeye i ämnet Asperger
Att det ska vara så svårt för er psykfall (:wink:) att inse att dortmund enbart är ute efter att provocera.

"Don't feed the troll" Som man brukar säga på engelskspråkiga forum.
Mer
19 år 2 veckor sedan #13389 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Asperger

"Don't feed the troll"

Precis, men det förekom så många faktafel. Det var därför jag inte gav mig. Plus en liten förhoppning om att en viss person skulle få större självinsikt.
Mer
15 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #126746 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Asperger

Kn@sen skrev: Jag börjar med en ursäkt för felstavningen och det var inte heller min mening att tråden skulle ta en förolämpande ton. Att lägga ner siten är en smula drastiskt kan man tycka, jag önskar snarare att personer med Asperger syndrom hade en lika fin site som denna, då jag förmodligen har AS.


www.aspergerforum.se är är väldigt bra och aktivt forum för aspergare med strax över 1000 medlemmar. Tro inte att vi aspergare saknar känslor, bara för att vi inte alltid har lika mycket kroppsspråk/ansiktsuttryck som de "normala".

Jag skall vara med i forskning om samband mellan asperger och schizofreni. Det står litet om detta här (sidan 11 tror jag): www.liv.se/sidkat/6421/Intryck5-07..pdf
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
  • sebastian.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #126751 av sebastian.
Svar från sebastian. i ämnet Asperger
går det ens att bevisa att aspergers existerar? låter som en jävla skitdiagnos för att psykiaterna skall motivera sitt arbete. ungefär som när genusvetenskapare lägger fram en teori om att den globala uppvärmningen dödar fler kvinnor eller när psykologer påstår att människan är dualistisk