Håller jag på att bli ätstörd??

Mer
13 år 9 månader sedan #315774 av Aspergergirl
Jag har inte haft en riktig psykos men har haft hallucinationer. Jag har både sett saker och hört röster som inte varit riktiga. Då satte läkaren in neuroleptika. Först Zyprexan (som jag gick upp 30 kg i vikt av) sedan Invegan och så nu slutligen Abilify och Seroquel. Jag har pratat med min läkare om dessa mediciner men de vågar INTE sätta ut dem då de misstänker att jag kan få en psykos då. Så jag är så illa tvungen att fortsätta med sådan medicin. Man vill ju inte riskera att få en psykos!

Nu har jag mailat allt om min bantning och matovanor till min psykiater och henne tycker jag väldigt mycket om så jag litar på henne till 100%. Så vi får se vad hon svarar på måndag. Jag hoppas att jag ska få hjälp i tid. Grejen är ju den att jag mycket väl VET att det inte är ett bra sätt att gå ner i vikt genom att svälta sig. Ändå gör jag det.... Vet liksom inte hur jag ska ändra på mina handlingar! :cry:

Men TACK alla ni som skrivit svar till mig och tipsat mig om hur jag bör göra. Jag ska kämpa med era råd!

Kram Ann-Charlotte
Mer
13 år 9 månader sedan #316276 av Aspergergirl
Idag känner jag mig lite yr och "svag" och otroligt trött. Jag misstänker att det är näringsbrist. Igår åt jag bara några bitar vattenmelon och en liten portion flingor och mjölk till frukost. Dock, så har jag gjort något bra. Jag har berättat om mina ätproblem för den personal som jag har störst förtroende för. Hon har förklarat för mig vad som kommer att hända om jag fortsätter så här och så har hon berättat vad jag kan äta osv. Problemet är den att jag ju VET att jag gör fel och att det bara är skadligt att hålla på som jag gör, men ändå kan jag inte förmå mig att äta! Det känns som om jag har ett tvång över mig! Jag vill ju INTE dra på mig en ätstörning som kanske slutar med att jag får anorexia!! Men nä, jag vill inte äta! Jag KAN inte äta! :cry: Nu väntar jag bara på att få svar från min läkare samt ätstörningsenheten där jag bor. Har mailat till bägge. Personalen som jag pratade med sa att det kan sluta med att de kommer in till mig varje dag och övervakar att jag äter. Dock kan de ju inte tvångsmata mig, så jag hoppas verkligen att jag får något bra råd från dem jag mailat till. För övrigt så har jag gått ner 0,5kg sen igår....

/A-C
Mer
13 år 9 månader sedan #316278 av Geta
Har du haft ätstörningar förut?
Mer
13 år 9 månader sedan #316280 av Aspergergirl
Hej Geta! Nej, det har jag faktiskt inte. Det har börjat med att jag är överviktig och vill/behöver banta. Detta är något nytt för mig då jag varit normalviktig i hela mitt liv tidigare. Så det är bantningen som startat det här dumma tänket med att svälta sig. Det är verkligen sjukt tänkt men jag kan trots den vetskapen inte få mig att äta! /A-C
Mer
13 år 9 månader sedan #316469 av Aspergergirl
Nu har jag fått svar från min läkare angående självsvälten och hon är tyvärr inte i tjänst denna veckan utan hon sa att jag måste ta kontakt med Mellanvården för att kunna få hjälp. Mellenvården är som en "dagvård". Som att vara inlagd men enbart på dagtid. Hon skrev att jag här kan få hjälp med att äta frukost och lunch för att ta mig ur svältandet. Så i morgon ska jag gå till psykiatrin och sedan vidare till Mellanvården. Från där jag bor till Mellanvården och psykiatriska mottagningen har jag ca 5 minuters gångväg. Det är jättenära helt enkelt så det är jag tacksam över. Så matt, yr och svimfärdig som jag känner mig nu skulle jag inte orka gå längre. /A-C