Flera Ansikten I Ett Ansikte.

Mer
13 år 3 veckor sedan #396083 av Korall
trance:
Vet inte, är det verkligen flera som känner igen det? :D Tycker alla verkar tala om illusioner & hallucinationer, men jag menar att det är en uppfattning men inte någonting som jag ser i en illusion, så att säga.

Vad det beror på är en bra fråga! Jag funderar på saken så kanske jag kommer på något slutligen, brukar vara så..
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #396084 av trance
Svar från trance i ämnet Flera Ansikten I Ett Ansikte.
en teori jag har är att om man är en person som är väldigt mottaglig för andras känslor (och upplever dem väldigt starkt, kanske "för" starkt) så kan känslorna "färga av sig" på vad man ser eller hör (eller känner). särskilt ögon och ansikten eftersom man är i så direkt kontakt med en annan människa då.

vad tror ni om det?
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #396087 av trance
Svar från trance i ämnet Flera Ansikten I Ett Ansikte.
korall, om du menar att det är en "känsla" mer än en riktig synförvrängning är det vad jag upplever också. det känns som att man ser nya innebörder även om det är samma min osv. är det det du menar? och då menar jag inte att det handlar om man upplever osäkerhet eller svårighet att läsa av minspråk eller blickar, utan att ansiktet är detsamma men att "innebörden" av det ändras och skiftar mellan olika känslor och humör.
Mer
13 år 3 veckor sedan #396089 av Geta
Svar från Geta i ämnet Flera Ansikten I Ett Ansikte.
Igår var jag på second hand och köpte glas. Då tyckte jag att damen i kassan
verkade sur. Idag var jag där igen och köpte flera glas. Idag var hon jättetrevlig.
Igår hade jag en dålig dag och fick därför inte bra kontakt med folk.
Det är lurigt det där med perception och vad man upplever och hur man själv
påverkar situationen.
Mer
13 år 2 veckor sedan #396461 av Admin1
korall,

Eftersom ansiktena är desamma, så måste skillnaden du upplever bero på att du tolkar sinnesintrycken annorlunda. Det kan bero på perceptionsstörning kanske, men då borde andra saker i omgivningen vara störda också. Troligen är det en feltolkning av sinnesintrycken. Ansikten är ganska komplicerade att tolka och det säkert därför kan lättare bli fel än andra saker.
Mer
13 år 2 veckor sedan #396462 av björk
jag trodde jag såg lucifer när jag såg mig själv !